dc.contributor.advisor | Ζάννης, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Νάσσος, Παρασκευάς | |
dc.date.accessioned | 2025-05-06T05:55:10Z | |
dc.date.available | 2025-05-06T05:55:10Z | |
dc.date.issued | 2025-04 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17725 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται η μεθοδολογία Ανάλυσης Κύκλου Ζωής (Life Cycle Assessment – LCA), σύμφωνα με το ISO 14040, για την εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων μεταξύ των εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων. Η προσέγγιση που ακολουθείται είναι «από την εξόρυξη μέχρι την καύση» ή «well-to-wake» (WTW), καλύπτοντας το σύνολο του κύκλου ζωής του καυσίμου. Τα καύσιμα τα οποία εξετάζονται είναι η Αμμωνία, το Βιοντίζελ, ο Διμεθυλαιθέρας (DME), το Συνθετικό ντίζελ μέσω ηλεκτρόλυσης Fischer-Tropsch (E-FT-Diesel), η E-μεθανόλη, το συνθετικό ντίζελ Fischer-Tropsch (FT-Diesel), το υδρογόνο, το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), το υγροποιημένο υγραέριο (LPG), το ναυτιλιακό πετρέλαιο (MDO), το ναυτιλιακό αεριέλαιο (MGO), το ναυτιλιακό βιοέλαιο, η Μεθανόλη, το έλαιο πυρόλυσης, το Ανανεώσιμο ντίζελ, το Καθαρό φυτικό έλαιο (SVO)και το Ναυτιλιακό πετρέλαιο με εξαιρετικά χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο (ULSFO). Η εργασία βασίζεται στην δημοσιευμένη μελέτη των Zincir B. A. & Arslanoglu Y. (2024), αλλά και σε διεθνή βιβλιογραφία και έχει σαν σκοπό εξαγωγή βασικών συμπερασμάτων ανάλυσης σε επίπεδο κύκλου ζωής των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των εναλλακτικών καυσίμων. Η υπολογιστική μελέτη έγινε με χρήση στοιχείων μοντέλου δεξαμενόπλοιου , διαθέσιμα στην εφαρμογή GREET 2022 για την ανάλυση απογραφής κύκλου ζωής, ενώ η ανάλυση κύκλου ζωής γίνεται μέσω της μεθόδου Environmental Footprint Method 3.0, η οποία περιλαμβάνεται στην εφαρμογή OpenLCA. Η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε με βάση τα κριτήρια της οξίνισης, της κλιματικής αλλαγής, της τοξικότητας γλυκών υδάτων, του ευτροφισμού των θαλάσσιων και χερσαίων οικοσυστημάτων, της μη καρκινογόνου τοξικότητας για τον άνθρωπο, των αιωρούμενων σωματιδίων και του σχηματισμού φωτοχημικού όζοντος. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το ναυτιλιακό βιοέλαιο αναδεικνύεται ως η πιο συμφέρουσα επιλογή λόγω της κατανάλωσης CO₂ και μεθανίου κατά την παραγωγή του και της χαμηλής εκπομπής ρύπων κατά την καύση του. | el |
dc.format.extent | 75 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Συγκριτική μελέτη του περιβαλλοντικού αποτυπώματος εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων σε επίπεδο κύκλου ζωής με βάση το πρότυπο 14040 | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This study utilizes the Life Cycle Assessment (LCA) methodology, in accordance with ISO 14040, to evaluate the environmental impacts of available alternative marine fuels. The adopted approach is the “well-to-wake” analysis, covering the entire fuel supply chain from extraction to combustion.The fuels examined include Ammonia, Biodiesel, Dimethyl Ether, Synthetic diesel via electrolysis and Fischer-Tropsch process, Electro-methanol, Fischer-Tropsch synthetic diesel, Hydrogen, Liquefied Natural Gas (LNG), Liquefied Petroleum Gas (LPG), Marine Diesel Oil (MDO), Marine Gas Oil (MGO), Marine Bio-oil, Methanol, Pyrolysis oil, Renewable Diesel, Straight Vegetable Oil (SVO), and Ultra Low Sulfur Fuel Oil (ULSFO).
The study is based on the published work of Zincir B. A. & Arslanoglu Y. (2024), as well as international literature, and aims to derive key conclusions regarding the life cycle analysis of the environmental impacts of alternative fuels. The computational analysis was conducted using data from a tanker vessel model available in the GREET 2022 for life cycle inventory analysis. Additionally, life cycle analysis was performed using the Environmental Footprint Method 3.0, which is implemented in OpenLCA. The life cycle assessment of the alternative fuels was conducted based on the following criteria: climate change, acidification, freshwater ecotoxicity, marine and terrestrial eutrophication, non-carcinogenic human toxicity, particulate matter, and photochemical ozone formation. The results indicate that, among the eight criteria, marine bio-oil emerged as the most favorable option due to its CO₂ and methane uptake during production and its low pollutant emissions during combustion. | el |
dc.corporate.name | Σχολή Ναυτικών Δοκίμων | el |
dc.contributor.master | ΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Life Cycle Assessment (LCA) | el |
dc.subject.keyword | Εναλλακτικά καύσιμα | el |
dc.subject.keyword | Αέρια θερμοκηπίου | el |
dc.subject.keyword | Green House Gases (GHG) | el |
dc.date.defense | 2025-04-29 | |