Η χρήση του LNG στην ακτοπλοΐα

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Υγροποιημένο φυσικό αέριο ; Ακτοπλοΐα ; Περιβαλλοντική βιωσιμότητα ; Ενεργειακή απόδοση ; Κανονισμοί ναυτιλίαςΠερίληψη
Η κλιματική αλλαγή, η ατμοσφαιρική ρύπανση και οι κοινωνικοοικονομικές συνέπειες καθιστούν απαραίτητη την εύρεση φιλικότερων προς το περιβάλλον λύσεων σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας. Στην εν λόγω προσπάθεια συγκαταλέγεται η αξιοποίηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) στην ναυτιλία ως καύσιμο. Η ακτοπλοΐα γενικότερα υστερεί σε σχέση με τη ποντοπόρο ναυτιλία όσων αφορά τις πράσινες επενδύσεις. Η παρούσα εργασία καταγράφει τους τρόπους εξόρυξης, παραγωγής, αγοράς και μεταφοράς του ΥΦΑ ως καύσιμο συγκρίνοντας το με άλλες τεχνολογίες και καύσιμα που περιορίζουν τους ρύπους. Αφού παρουσιαστούν οι κανονισμοί χρήσης του από διάφορους οργανισμούς και αποτιμηθεί η χρήση του εστιάζουμε στο τρόπο αξιοποίησης του στην Ελλάδα. Συμπερασματικά το ΥΦΑ αναδεικνύεται σαν ένα ιδανικό μεταβατικό καύσιμο για τη ναυτιλία. Το κυριότερο μέλημα για την αξιοποίηση του είναι οι απαραίτητες μετασκευές στα ήδη υπάρχοντα πλοία και οι περιορισμένοι σταθμοί ανεφοδιασμού.