dc.contributor.advisor | Αναγνωστόπουλος, Χρήστος - Νικόλαος | |
dc.contributor.author | Λαδά, Αδαμαντία | |
dc.date.accessioned | 2025-04-10T08:33:39Z | |
dc.date.available | 2025-04-10T08:33:39Z | |
dc.date.issued | 2025-02 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17647 | |
dc.description.abstract | Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, επηρεάζοντας καίρια τομείς όπως η εκπαίδευση. Ειδικότερα, τα Μεγάλα Γλωσσικά Μοντέλα (LLMs), όπως το ChatGPT, προσφέρουν νέες δυνατότητες για την ανάπτυξη καινοτόμου και διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον εκπαιδευτικών και ερευνητών. Παρ' όλα αυτά, οι υπάρχουσες μελέτες επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες χρήσεις του ChatGPT, όπως η δημιουργία κουίζ και ασκήσεων κατανόησης, παραμελώντας τις ευρύτερες δυνατότητές του, όπως η ανάγνωση και ανάλυση ψηφιακών εγγράφων, η αναζήτηση πληροφοριών και η πρόταση διδακτικών προσεγγίσεων και ψηφιακών εργαλείων, λειτουργώντας έτσι ως ψηφιακός βοηθός για τους εκπαιδευτικούς. Επιπλέον, η εφαρμογή του ChatGPT στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα και στις ανθρωπιστικές επιστήμες δεν έχει μελετηθεί επαρκώς. Στο πλαίσιο αυτό, η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία εξετάζει τη χρήση του ChatGPT στη δημιουργία και τον εμπλουτισμό εκπαιδευτικού υλικού για το κεφάλαιο «Ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος και η Ρωσική Επανάσταση (1914-1918)» του μαθήματος «Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία» της Γ' Γυμνασίου. Συγκεκριμένα, δημιουργήθηκε πρωτογενές υλικό μέσω του ChatGPT-4, το οποίο αξιολογήθηκε ως προς την εγκυρότητα και την εφαρμοσιμότητά του, ενώ με τη συμβολή έμπειρου φιλολόγου, διαμορφώθηκε το τελικό εκπαιδευτικό υλικό. Η αξιολόγηση του τελικού υλικού από έμπειρους φιλολόγους μέσω ερωτηματολογίου, ανέδειξε ότι το ChatGPT μπορεί να παράγει ποιοτικό, διαδραστικό, ποικίλο, ελκυστικό και εύχρηστο υλικό, συμβάλλοντας ουσιαστικά και πολύπλευρα στη βελτίωση της μαθησιακής εμπειρίας. | el |
dc.format.extent | 70 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού με χρήση του ChatGPT για το μάθημα "Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία" της Γ΄ Γυμνασίου | el |
dc.title.alternative | Development of educational material using ChatGPT for the 3rd Grade Junior High school course "Modern and Contemporary History" | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | Artificial Intelligence (AI) has made significant progress in recent years, profoundly impacting fields, such as education. Specifically, Large Language Models (LLMs), such as ChatGPT, offer new opportunities for developing innovative and interactive educational material, attracting the interest of educators and researchers. However, existing studies have primarily focused on specific uses, such as creating quizzes and comprehension exercises, overlooking the broader capabilities of ChatGPT, including reading and analyzing digital documents, information retrieval, and proposing approaches and tools, effectively acting as a digital assistant for educators. Furthermore, the application of ChatGPT in Greek educational settings, particularly in humanities subjects, remains underexplored. In this context, this master's thesis investigates the use of ChatGPT in creating and enhancing educational material for the chapter "World War I and the Russian Revolution (1914–1918)" in the "Modern and Contemporary History" course for third-year junior high school students. Initial content generated by ChatGPT-4 was assessed for validity and feasibility and refined into final material with input from an experienced philologist. The evaluation of the final material by experienced philologists, using a structured questionnaire, highlighted that ChatGPT can produce high-quality, interactive, diverse, engaging, and easy-to-use material, significantly enriching the learning experience. | el |
dc.contributor.master | Ψηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πόλεις, IoT και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίες | el |
dc.subject.keyword | Α΄ παγκόσμιος πόλεμος | el |
dc.subject.keyword | ChatGPT | el |
dc.subject.keyword | Γυμνάσιο | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικό υλικό | el |
dc.subject.keyword | Ιστορία | el |
dc.subject.keyword | Τεχνητή νοημοσύνη | el |
dc.date.defense | 2025-02-27 | |