Διαχείριση των θαλάσσιων κενών εμπορευματοκιβωτίων στα πλαίσια των διεθνών μεταφορών
Master Thesis
Συγγραφέας
Λιάπης, Παναγιώτης
Ημερομηνία
2007-08-23Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διατριβές ; Μεταφορές ; Εμπορεύματα -- Μεταφορές ; Θαλάσσιες μεταφορέςΠερίληψη
Στόχος της παρούσας εργασίας αποτελεί η διερεύνηση του προβλήματος της ύπαρξης των ροών κενών εμπορευματοκιβωτίων στη συνολική μεταφορική αλυσίδα καθώς και των αιτίων που το προκαλούν αλλά και των επιπτώσεων που έχουν στο συνολικό μεταφορικό κόστος. Περιγράφεται το περιβάλλον στο οποίο καλείται να δραστηριοποιηθεί μια επιχείρηση της ναυτιλίας γραμμών και οι περιορισμοί που αντιμετωπίζει σε θεσμικό και τεχνικό επίπεδο στην πορεία για την επίτευξη των στόχων της. Περιγράφονται τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της ναυτιλίας γραμμών στο βαθμό κατά τον οποίο αυτά προσδιορίζουν το πλέγμα των επιχειρηματικών αποφάσεων που λαμβάνει μια τυπική επιχείρηση για την επανατοποθέτηση των κενών εμπορευματοκιβωτίων ανάλογα με τη γεωγραφική κάλυψη. Καταγράφονται οι ευκαιρίες βελτιστοποίησης της κίνησης των ροών κενών εμπορευματοκιβωτίων σε όλα τα στάδια της μεταφοράς και παρουσιάζονται οι πρακτικές βελτιστοποίησης στα πλαίσια του θαλάσσιου τμήματος της μεταφορικής αλυσίδας. Σκοπός είναι η εξειδίκευση του προβλήματος της ροής κενών εμπορευματοκιβωτίων σε επίπεδο εμπορευματικών γραμμών μεταξύ γεωγραφικών περιοχών έτσι ώστε να αναδειχθούν συγκεκριμένα πεδία εφαρμογής των επιλεγμένων πρακτικών επανατοποθέτησης για τη μείωση αυτού του τμήματος του κόστους μεταφοράς που συνδέεται με την ύπαρξη των κενών εμπορευματοκιβωτίων στο δίκτυο μεταφορών. Παρουσιάζονται οι πιο διαδεδομένες πρακτικές μείωσης του μεταφορικού κόστους, και μελετάται η εφαρμογή της πρακτικής της ανταλλαγής μεταφορικής ικανότητας μεταξύ μεταφορέων ως μελέτη περίπτωσης.