dc.contributor.advisor | Πολλάλης, Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Παπαδάκη, Ιωάννα | |
dc.date.accessioned | 2025-03-14T12:27:06Z | |
dc.date.available | 2025-03-14T12:27:06Z | |
dc.date.issued | 2025-02 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17556 | |
dc.description.abstract | Η εκπαίδευση ήταν ανέκαθεν ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες ενός
κράτους. Αντιλαμβάνοντας τον καταλυτικό της ρόλο, η παρούσα εργασία διερευνά
τη σημασία της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και την ανάγκη ενσωμάτωσής της
στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Αναλύεται η σχέση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης με την εκπαιδευτική
διαδικασία, την κοινωνική ανάπτυξη και τους Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης,
σύμφωνα με την Ατζέντα 2030 του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών.
Παρουσιάζεται η ελληνική εκπαιδευτική πολιτική και οι προκλήσεις που
αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί.
Εξετάζεται το επίπεδο εξοικείωσης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα με την έννοια της Συναισθηματικής
Νοημοσύνης. Για το σκοπό αυτό διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα σε ηλεκτρονική
μορφή μέσω ερωτηματολογίου Google Forms.
Τα ευρήματα καταδεικνύουν την ευρεία αναγνώριση της σημασίας της
Συναισθηματικής Νοημούνης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ωστόσο, εντοπίζεται
σημαντικό χάσμα μεταξύ θεωρητικής γνώσης και πρακτικής εφαρμογής, καθώς
μικρή ποσότητα του δείγματος έχει λάβει σχετική επιμόρφωση παρά τη δηλωμένη
εξοικείωσή του με την έννοια.
Διαπιστώνεται ότι οι εκπαιδευτικοί διαθέτουν υψηλότερα επίπεδα συναισθηματικής
επάρκειας συγκριτικά με τους μαθητές. Σημαντικό εύρημα αποτελεί η θετική στάση
των εκπαιδευτικών για την ένταξη της συναισθηματικής νοημοσύνης στα αναλυτικά
προγράμματα και για εξειδικευμένη κατάρτιση στο πεδίο αυτό. | el |
dc.format.extent | 176 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Η ένταξη της συναισθηματικής νοημοσύνης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα | el |
dc.title.alternative | The integration of emotional intelligence into the Greek educational system | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | Education has always been one of the most important pillars of a state. Recognizing
its catalytic role, the present study investigates the significance of Emotional
Intelligence and the need to integrate it into the Greek educational system.
The relationship between Emotional Intelligence and the educational process, social
development, and Sustainable Development Goals is analyzed, according to the
United Nations 2030 Agenda. The Greek educational policy and the challenges faced
by educators are presented.
This research examines the level of familiarity of Primary and Secondary Education
teachers in Greece have with the concept and dimensions of Emotional Intelligence.
For this purpose, a quantitative study was conducted electronically using a Google
Forms questionnaire.
The findings demonstrate the widespread recognition of the importance of Emotional
Intelligence in the educational process. However, a significant gap is identified
between theoretical knowledge and practical application, as a small portion of the
sample has received relevant training, despite their stated familiarity with the
concept.
It is observed that teachers have higher levels of emotional competence compared to
students, with the latter showing deficiencies, particularly in empathy. An important
finding is the positive attitude of teachers towards the integration of emotional
intelligence into the curriculum and the recognition of the need for specialized
training in this field. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Συναισθηματική νοημοσύνη | el |
dc.subject.keyword | Κοινωνική μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Βιώσιμη ανάπτυξη | el |
dc.subject.keyword | Ελληνική εκπαιδευτική πολιτική | el |
dc.date.defense | 2025-03-07 | |