Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η ένταξη της συναισθηματικής νοημοσύνης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

dc.contributor.advisorΠολλάλης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΠαπαδάκη, Ιωάννα
dc.date.accessioned2025-03-14T12:27:06Z
dc.date.available2025-03-14T12:27:06Z
dc.date.issued2025-02
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17556
dc.description.abstractΗ εκπαίδευση ήταν ανέκαθεν ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες ενός κράτους. Αντιλαμβάνοντας τον καταλυτικό της ρόλο, η παρούσα εργασία διερευνά τη σημασία της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και την ανάγκη ενσωμάτωσής της στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Αναλύεται η σχέση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης με την εκπαιδευτική διαδικασία, την κοινωνική ανάπτυξη και τους Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης, σύμφωνα με την Ατζέντα 2030 του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών. Παρουσιάζεται η ελληνική εκπαιδευτική πολιτική και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί. Εξετάζεται το επίπεδο εξοικείωσης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα με την έννοια της Συναισθηματικής Νοημοσύνης. Για το σκοπό αυτό διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα σε ηλεκτρονική μορφή μέσω ερωτηματολογίου Google Forms. Τα ευρήματα καταδεικνύουν την ευρεία αναγνώριση της σημασίας της Συναισθηματικής Νοημούνης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ωστόσο, εντοπίζεται σημαντικό χάσμα μεταξύ θεωρητικής γνώσης και πρακτικής εφαρμογής, καθώς μικρή ποσότητα του δείγματος έχει λάβει σχετική επιμόρφωση παρά τη δηλωμένη εξοικείωσή του με την έννοια. Διαπιστώνεται ότι οι εκπαιδευτικοί διαθέτουν υψηλότερα επίπεδα συναισθηματικής επάρκειας συγκριτικά με τους μαθητές. Σημαντικό εύρημα αποτελεί η θετική στάση των εκπαιδευτικών για την ένταξη της συναισθηματικής νοημοσύνης στα αναλυτικά προγράμματα και για εξειδικευμένη κατάρτιση στο πεδίο αυτό.el
dc.format.extent176el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΗ ένταξη της συναισθηματικής νοημοσύνης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημαel
dc.title.alternativeThe integration of emotional intelligence into the Greek educational systemel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENEducation has always been one of the most important pillars of a state. Recognizing its catalytic role, the present study investigates the significance of Emotional Intelligence and the need to integrate it into the Greek educational system. The relationship between Emotional Intelligence and the educational process, social development, and Sustainable Development Goals is analyzed, according to the United Nations 2030 Agenda. The Greek educational policy and the challenges faced by educators are presented. This research examines the level of familiarity of Primary and Secondary Education teachers in Greece have with the concept and dimensions of Emotional Intelligence. For this purpose, a quantitative study was conducted electronically using a Google Forms questionnaire. The findings demonstrate the widespread recognition of the importance of Emotional Intelligence in the educational process. However, a significant gap is identified between theoretical knowledge and practical application, as a small portion of the sample has received relevant training, despite their stated familiarity with the concept. It is observed that teachers have higher levels of emotional competence compared to students, with the latter showing deficiencies, particularly in empathy. An important finding is the positive attitude of teachers towards the integration of emotional intelligence into the curriculum and the recognition of the need for specialized training in this field.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΣυναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subject.keywordΚοινωνική μάθησηel
dc.subject.keywordΒιώσιμη ανάπτυξηel
dc.subject.keywordΕλληνική εκπαιδευτική πολιτικήel
dc.date.defense2025-03-07


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»