Εμφάνιση απλής εγγραφής

Συμβουλευτική εκπαιδευτικών για ενίσχυση της ανθεκτικότητας και διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς στο σχολείο

dc.contributor.advisorΠαρασκευά, Φωτεινή
dc.contributor.authorΚουτσουκλάκης, Εμμανουήλ
dc.date.accessioned2025-03-11T11:29:08Z
dc.date.available2025-03-11T11:29:08Z
dc.date.issued2024-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17544
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια οι ερευνητές έχουν αναδείξει τις πολλαπλές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί οι οποίες αφορούν κυρίως προβλήματα διαχείρισης προβλημάτων συμπεριφοράς στην τάξη καθώς και την επαγγελματική τους εξουθένωση. Κρίσιμο ρόλο λοιπόν διαδραματίζει η ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών στη διδασκαλία και την εκπαίδευση, καθώς τους επιτρέπει να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις προκλήσεις και το άγχος που σχετίζονται με το επάγγελμα. Αναγκαία κρίνεται η δημιουργία προγραμμάτων παρέμβασης τα οποία θα υποστηρίζουν εκπαιδευτικούς και μαθητές έχοντας ως στόχο την ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών και την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών. Γι’ αυτό ο σκοπός της εργασίας έγκειται στην ανάπτυξη ενός ηλεκτρονικού μαθήματος το οποίο εφοδιάζει τους εκπαιδευτικούς με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για να ενισχύσουν την ψυχική τους ανθεκτικότητα και να διαχειριστούν αποτελεσματικά τα προβλήματα συμπεριφοράς, δημιουργώντας έτσι ένα θετικό και υποστηρικτικό μαθησιακό περιβάλλον για όλους. Το παιδαγωγικό μοντέλο που επιλέχθηκε είναι η μάθηση βάσει έργου( Project based learning) σκοπός της οποία είναι να δημιουργήσει αποτελεσματικές ευκαιρίες μάθησης καθώς οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να συνεργάζονται σε ομάδες με στόχο την επίλυση προβλημάτων η να αντιμετωπίζουν μια πρόκληση δημιουργώντας ένα τελικό προϊόν. (Bell, 2010) Στο διαδικτυακό περιβάλλον το οποίο έχει σχεδιαστεί στην ψηφιακή πλατφόρμα Wix οι εκπαιδευόμενοι θα εξοικειωθούν σε συνεργατικές στρατηγικές και μεθόδους που εστιάζουν στις αρχές της κοινωνικοσυναισθηματικής μάθησης και του μοντέλου θετικής ψυχολογίας Perma του Seligman. Το μοντέλο PERMA του Seligman (2011) αποτελεί ένα πλαίσιο κατανόησης και ενίσχυσης της ευημερίας, βασισμένο στη Θετική Ψυχολογία. Ο πρώτος πυλώνας αφορά τα θετικά συναισθήματα (Positive Emotions), τα οποία ενισχύουν την ψυχολογική ανθεκτικότητα και τη συνολική ευημερία. Ο δεύτερος πυλώνας σχετίζεται με τη δέσμευση (Engagement), δηλαδή την πλήρη απορρόφηση σε δραστηριότητες που προκαλούν ροή (flow), οδηγώντας σε αυξημένη ικανοποίηση και παραγωγικότητα. Ο τρίτος πυλώνας εστιάζει στις σχέσεις (Relationships), καθώς η κοινωνική σύνδεση είναι θεμελιώδης για την ψυχική υγεία και την ευημερία του ατόμου. Ο τέταρτος πυλώνας αφορά το νόημα (Meaning), δηλαδή την ύπαρξη ενός σκοπού στη ζωή που προσδίδει αξία και κατεύθυνση στις εμπειρίες. Τέλος, ο πέμπτος πυλώνας σχετίζεται με την επίτευξη (Accomplishment), η οποία ενθαρρύνει την προσωπική ανάπτυξη και την αίσθηση επιτυχίας. Το μοντέλο PERMA εφαρμόζεται ευρέως σε εκπαιδευτικά και επαγγελματικά περιβάλλοντα, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας και την προαγωγή της θετικής ανάπτυξης (Falecki & Mann, 2021).el
dc.format.extent75el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΣυμβουλευτική εκπαιδευτικών για ενίσχυση της ανθεκτικότητας και διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς στο σχολείοel
dc.title.alternativeCounseling teachers to enhance resilience and to manage behavioral problems at schoolel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΜάθηση βάσει έργουel
dc.subject.keywordProject based learningel
dc.subject.keywordΨυχική ανθεκτικότηταel
dc.subject.keywordΠροβλήματα συμπεριφοράςel
dc.subject.keywordΚοινωνικο-συναισθηματική μάθησηel
dc.subject.keywordSELel
dc.subject.keywordΜοντέλο Permael
dc.date.defense2025-02-05


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»