dc.contributor.advisor | Σαΐτη, Άννα | |
dc.contributor.author | Καλαρύτης, Γεώργιος | |
dc.date.accessioned | 2025-03-10T12:09:59Z | |
dc.date.available | 2025-03-10T12:09:59Z | |
dc.date.issued | 2025-03 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17536 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα μελέτη εξετάζει τη σχέση μεταξύ ψυχικής ανθεκτικότητας και λήψης αποφάσεων στους διευθυντές, υποδιευθυντές και στελέχη εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το θεωρητικό πλαίσιο αναλύει την ψυχική ανθεκτικότητα, τους παράγοντες που την ενισχύουν ή την αποδυναμώνουν, καθώς και τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στο εκπαιδευτικό περιβάλλον, ειδικά σε περιόδους κρίσης. Η έρευνα, στην οποία έλαβαν μέρος 238 άτομα, ακολουθεί ποσοτική μεθοδολογία, χρησιμοποιώντας την προσαρμοσμένη κλίμακα Multidimensional Teacher Resilience Scale (MTRS) για τη μέτρηση της ψυχικής ανθεκτικότητας και ένα ερωτηματολόγιο λήψης αποφάσεων σχεδιασμένα για τη σχολική διοίκηση. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι η ψυχική ανθεκτικότητα συνδέεται σημαντικά με τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, επηρεάζοντας θετικά την αποτελεσματικότητα και την προσαρμοστικότητα των εκπαιδευτικών ηγετών. Επιπλέον, εντοπίστηκαν συγκεκριμένοι παράγοντες που προβλέπουν την ψυχική ανθεκτικότητα, όπως η συναισθηματική διαχείριση, το κίνητρο, η αυτοπεποίθηση, η προσαρμοστικότητα και η διαρκής μάθηση . Αντίθετα, δεν παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική σχέση μεταξύ δημογραφικών χαρακτηριστικών (φύλο, ηλικία, χρόνια προϋπηρεσίας) και ψυχικής ανθεκτικότητας ή λήψης αποφάσεων. Η συζήτηση επικεντρώνεται στην ερμηνεία των αποτελεσμάτων και στη σημασία της ανάπτυξης παρεμβάσεων και προγραμμάτων ενίσχυσης της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών ηγετών, προκειμένου να βελτιωθεί η διαχείριση κρίσεων και η λήψη στρατηγικών αποφάσεων στα σχολεία. | el |
dc.format.extent | 89 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Ψυχική ανθεκτικότητα και λήψη αποφάσεων : η επίδραση στους εκπαιδευτικούς ηγέτες σε περιόδους κρίσης και καθημερινότητας | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | This research investigates the correlation between resilience and decision making among principals, deputy principals and education executives in primary and secondary education. The theoretical framework analyzes resilience, the factors which enhance or weaken it, as well as the decision making processes in the educational environment, especially in times of crisis. The research follows a quantitative methodology, using the adapted Multidimensional Teacher Resilience Scale (MTRS) to measure resilience and a decision making questionnaire designed for school administrators. The findings of the research showed that resilience is considerably associated with the decision making process, favorably affecting the efficiency and adaptability of education leaders. Furthermore, specific factors predicting resilience were identified, such as emotional management, motivation, self-confidence, adaptability and continuous learning. In contrast, no statistically substantial correlation was noticed between demographic features (gender, age, years of work experience) and resilience or decision making. The discussion focuses on the interpretation of the results and the significance of developing interventions and programs to enhance the resilience of education leaders in order to ameliorate crisis management and strategic decision making in schools. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Ψυχική ανθεκτικότητα | el |
dc.subject.keyword | Λήψη απόφασης | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικοί ηγέτες | el |
dc.subject.keyword | Διαχείριση κρίσεων | el |
dc.date.defense | 2025-03-06 | |