Ψυχική ανθεκτικότητα και λήψη αποφάσεων : η επίδραση στους εκπαιδευτικούς ηγέτες σε περιόδους κρίσης και καθημερινότητας

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψυχική ανθεκτικότητα ; Λήψη απόφασης ; Εκπαιδευτικοί ηγέτες ; Διαχείριση κρίσεωνΠερίληψη
Η παρούσα μελέτη εξετάζει τη σχέση μεταξύ ψυχικής ανθεκτικότητας και λήψης αποφάσεων στους διευθυντές, υποδιευθυντές και στελέχη εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το θεωρητικό πλαίσιο αναλύει την ψυχική ανθεκτικότητα, τους παράγοντες που την ενισχύουν ή την αποδυναμώνουν, καθώς και τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στο εκπαιδευτικό περιβάλλον, ειδικά σε περιόδους κρίσης. Η έρευνα, στην οποία έλαβαν μέρος 238 άτομα, ακολουθεί ποσοτική μεθοδολογία, χρησιμοποιώντας την προσαρμοσμένη κλίμακα Multidimensional Teacher Resilience Scale (MTRS) για τη μέτρηση της ψυχικής ανθεκτικότητας και ένα ερωτηματολόγιο λήψης αποφάσεων σχεδιασμένα για τη σχολική διοίκηση. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι η ψυχική ανθεκτικότητα συνδέεται σημαντικά με τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, επηρεάζοντας θετικά την αποτελεσματικότητα και την προσαρμοστικότητα των εκπαιδευτικών ηγετών. Επιπλέον, εντοπίστηκαν συγκεκριμένοι παράγοντες που προβλέπουν την ψυχική ανθεκτικότητα, όπως η συναισθηματική διαχείριση, το κίνητρο, η αυτοπεποίθηση, η προσαρμοστικότητα και η διαρκής μάθηση . Αντίθετα, δεν παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική σχέση μεταξύ δημογραφικών χαρακτηριστικών (φύλο, ηλικία, χρόνια προϋπηρεσίας) και ψυχικής ανθεκτικότητας ή λήψης αποφάσεων. Η συζήτηση επικεντρώνεται στην ερμηνεία των αποτελεσμάτων και στη σημασία της ανάπτυξης παρεμβάσεων και προγραμμάτων ενίσχυσης της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών ηγετών, προκειμένου να βελτιωθεί η διαχείριση κρίσεων και η λήψη στρατηγικών αποφάσεων στα σχολεία.