dc.contributor.advisor | Δρίβας, Κυριάκος | |
dc.contributor.author | Καραμίδα, Όλγα | |
dc.date.accessioned | 2025-03-10T12:06:45Z | |
dc.date.available | 2025-03-10T12:06:45Z | |
dc.date.issued | 2025-02 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17535 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία είχε ως στόχο να διερευνήσει πώς οι έννοιες της καινοτομίας και της βιωσιμότητας διαμορφώνουν την εκπαιδευτική πράξη στις σχολικές μονάδες, εστιάζοντας τόσο στην εμπειρία των μαθητών όσο και στις στάσεις των εκπαιδευτικών. Η μεθοδολογία που επιλέχθηκε βασίστηκε σε ποσοτική ανάλυση δεδομένων, η οποία επέτρεψε τη συλλογή και τη στατιστική επεξεργασία ευρέος φάσματος απαντήσεων. Το βασικό εργαλείο έρευνας υπήρξε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο, το οποίο περιελάμβανε κλίμακες για την καταγραφή του βαθμού ενσωμάτωσης καινοτόμων πρακτικών, την εφαρμογή βιώσιμων δράσεων, τη μαθητική εμπλοκή, καθώς και την επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών. Το δείγμα απαρτίστηκε από εκπαιδευτικούς διαφορετικών ειδικοτήτων, οι οποίοι εργάζονταν κυρίως σε σχολικές μονάδες με ποικίλα κοινωνικο-οικονομικά χαρακτηριστικά. Η ανάλυση κατέδειξε ότι η καινοτομία συσχετίζεται έντονα με την ενεργό συμμετοχή των μαθητών, οδηγώντας σε αυξημένη συνεργατικότητα και κριτική σκέψη στην τάξη. Παρόμοια, η εφαρμογή βιώσιμων δράσεων προάγει την οικολογική συνείδηση και ενθαρρύνει τους μαθητές να εμπλακούν βιωματικά σε περιβαλλοντικά εγχειρήματα, μολονότι η μέτρηση της αποτελεσματικότητάς τους παραμένει συχνά αποσπασματική. Εντούτοις, η επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών δεν εμφάνισε ισχυρή σύνδεση με τους δείκτες καινοτομίας ή βιωσιμότητας, γεγονός που υποδηλώνει πολυπαραγοντικό καθορισμό της εργασιακής ευεξίας. Τα ευρήματα επιβεβαιώνουν ότι η ύπαρξη συλλογικής κουλτούρας και η επαρκής χρηματοδότηση αποτελούν σημαντικές προϋποθέσεις για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία τόσο της τεχνολογικής καινοτομίας όσο και των οικολογικών παρεμβάσεων στο σχολείο. Η μελέτη καταλήγει σε προτάσεις που αφορούν τη σύμπραξη σχολικής διοίκησης, εκπαιδευτικών, τοπικών αρχών και κρατικής πολιτικής, με στόχο να παγιωθούν ολοκληρωμένα προγράμματα καινοτομίας και αειφορίας που θα βελτιώσουν την εκπαιδευτική εμπειρία όλων των εμπλεκομένων. | el |
dc.format.extent | 97 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Καινοτομία και βιωσιμότητα στο χώρο της εκπαίδευσης. Μελέτη περίπτωσης στις σχολικές μονάδες | el |
dc.title.alternative | Innovation and sustainability in education. Case study in school units | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The present study aimed to investigate how the concepts of innovation and sustainability shape educational practice in schools, focusing on both the experience of students and the attitudes of teachers. The methodology chosen was based on quantitative data analysis, which allowed the collection and statistical processing of a wide range of responses. The main research tool was a structured questionnaire, which included scales to record the degree of integration of innovative practices, the implementation of sustainable actions, student engagement, as well as teachers' professional satisfaction. The sample consisted of teachers of different specialties, who worked mainly in schools with diverse socio-economic characteristics. The analysis showed that innovation is strongly correlated with the active participation of students, leading to increased collaboration and critical thinking in the classroom. Similarly, implementing sustainable actions promotes ecological awareness and encourages students to engage experientially in environmental projects, although the measurement of their effectiveness often remains fragmentary. However, teacher job satisfaction did not show a strong link with innovation or sustainability indicators, suggesting a multifactorial determination of work-related well-being. The findings confirm that the existence of a collective culture and adequate funding are important prerequisites for the long-term success of both technological innovation and ecological interventions in schools. The study concludes with proposals concerning the partnership of school administration, teachers, local authorities and state policy, with the aim of consolidating integrated innovation and sustainability programs that will improve the educational experience of all those involved. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Καινοτομία | el |
dc.subject.keyword | Βιωσιμότητα | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικοί | el |
dc.subject.keyword | Μαθητική εμπλοκή | el |
dc.subject.keyword | Ικανοποίηση εργασίας | el |
dc.subject.keyword | Πολιτικές εκπαίδευσης | el |
dc.date.defense | 2025-03-01 | |