Σύστημα υποστήριξης της διαδικασίας ανάλυσης δεδομένων καταγραφής από συστήματα διαχείρισης της μάθησης
Master Thesis
Author
Γεωργούλιας, Αναστάσιος Ι.
Date
2007-08-22View/ Open
Subject
Διατριβές ; Εκπαίδευση -- Ηλεκτρονικοί υπολογιστές ; Data mining ; Education -- Computer network resourcesAbstract
Η διείσδυση των ICTs στον χώρο της εκπαίδευσης είναι σήμερα ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός στις δυτικές κοινωνίες, που εκτός του ότι φανέρωσε νέες προοπτικές για την επίτευξη της μάθησης, εισήγαγε και ορισμένα χαρακτηριστικά σε αυτήν, που αλλοιώνουν την φύση της παραδοσιακής διδασκαλίας και άρα της ίδιας της αξιολόγησης της μάθησης, της εκπαιδευτικής διαδικασίας, των εκπαιδευόμενων και των εκπαιδευτών. Ένας τρόπος αξιολόγησης των παραπάνω μέσω των ICTs βασίζεται στην καταγραφή των ενεργειών των χρηστών εκπαιδευτικών συστημάτων και στην ανάλυσή τους. Πληθώρα ερευνητικών προσπαθειών συνδυάζουν το πεδίο της εκπαίδευσης με αυτό της ανάλυσης και συγκεκριμένα εξόρρυξης δεδομένων με ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Δυστυχώς όμως αν και οι παραπάνω προσπάθειες παρουσιάζουν σημαντικές ομοιότητες, τελικά απομονώνονται αφού χρησιμοποιούνται αποκλειστικά σε πολλές φορές κλειστά συστήματα, ενώ συνήθως αγνοούνται τα οποιαδήποτε μεταδεδομένα που μπορεί να υπάρχουν. Στην παρούσα εργασία προτάθηκε ένα πλαίσιο εργασίας και αναπτύχθηκε ένα σύστημα, που να αποτελεί βάση για διαδικασίες ανάλυσης αρχείων καταγραφής των ενεργειών των εκπαιδευόμενων και που να υποστηρίζει την επισύναψη μεταδεδομένων. Το σύστημα αυτό προέκυψε από την κριτική και σύγκριση διαφόρων προσπαθειών ανάλυσης καταγεγραμμένων δεδομένων, ακολουθώντας συγκεκριμένη μεθοδολογία ανάπτυξης και καταφεύγοντας σε σχεδιαστικά και αρχιτεκτονικά μορφήματα όπου αυτό κρίθηκε απαραίτητο. Στόχος υπήρξε το συγκεκριμένο σύστημα να είναι επεκτάσιμο και παραμετροποιήσιμο, ώστε να αποτελέσει ορμητήριο για μελλοντική έρευνα. Η συγκεκριμένη εργασία συνδυάζει τα πεδία της ανάλυσης – εξόρρυξης δεδομένων, της τεχνολογίας λογισμικού με αυτό της ηλεκτρονικής μάθησης.