dc.contributor.advisor | Βοζίκης, Αθανάσιος | |
dc.contributor.author | Δημάκα, Δάφνη | |
dc.date.accessioned | 2025-02-10T11:33:50Z | |
dc.date.available | 2025-02-10T11:33:50Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17442 | |
dc.description.abstract | Η χρήση των νέων τεχνολογιών έχει κατακλύσει την σημερινή πραγματικότητα σε παγκόσμιο επίπεδο, βλέποντας την επίδρασή τους ακόμα και στις πολύ μικρές ηλικίες. Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ) στον τομέα της προσχολικής εκπαίδευσης και ποια είναι η επιρροή τους μέσω της παιχνιδοκεντρικής μάθησης. Η θεωρητική προσέγγιση του θέματος βασίστηκε σε μια επιλογή μελετών μέσω της συστηματικής βιβλιογραφικής επισκόπησης, στην ελληνική και ξένη βιβλιογραφία ώστε να παρουσιαστεί τι συμβαίνει σε εκπαιδευτικές μονάδες σε διάφορες πόλεις ανά τον κόσμο. Ενώ για το πρακτικό μέρος χρησιμοποιείται ως ερευνητικό εργαλείο το ερωτηματολόγιο, με 20 ερωτήσεις, με σκοπό να παρουσιάσουμε τα δεδομένα που υπάρχουν στα σχολεία προσχολικής αγωγής στην ελληνική επικράτεια και συγκεκριμένα στο νομό Θεσσαλονίκης.
Στόχος της βιβλιογραφικής επισκόπησης είναι να εξετάσει: (α) τα κυριότερα χαρακτηριστικά των 100 ερευνών, με έμφαση στη μεθοδολογία και τα εργαλεία έρευνας που χρησιμοποιήθηκαν, (β) τη χρήση των ΤΠΕ σε εκπαιδευτικές δράσεις μέσω της παιχνιδοκεντρικής μεθόδου που επιδρούν την εκπαιδευτική δραστηριότητα καθώς και την ενίσχυση και ανάπτυξη του γνωστικού τους πεδίου, και (γ) τον τρόπο ενσωμάτωσης των ψηφιακών τεχνολογιών στην καθημερινή ρουτίνα των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Ενώ μέσα από την διεξαγωγή της έρευνας με τη χρήση του ερωτηματολογίου, γίνεται μία διττή προσπάθεια να ερευνηθούν τόσο τα παραπάνω ερωτήματα όσο και να παρουσιαστεί η εξοικείωση των δασκάλων προσχολικής αγωγής στη χρήση των Τ.Π.Ε μέσα στην αίθουσα και πως όλα αυτά εφαρμόζονται τη δεδομένη περίοδο στην ελληνική πραγματικότητα.
Η συνολική έρευνα της παρούσας διπλωματικής εργασίας σημειώνει ένα θετικό πρόσημο για την χρήση των Τ.Π.Ε σε παιδιά νηπιακής ηλικίας και πιο συγκεκριμένα αναδεικνύει τη δυναμική της τεχνολογίας και της παιχνιδοκεντρικής μάθησης στην προσχολική εκπαίδευση, υπογραμμίζοντας τόσο τα πλεονεκτήματα όσο και τις προκλήσεις που σχετίζονται με την εφαρμογή τους. Τα ψηφιακά εργαλεία, όταν χρησιμοποιούνται σωστά, ενισχύουν την αφοσίωση, τη δημιουργικότητα και την κοινωνική αλληλεπίδραση των παιδιών, ενώ συμβάλλουν στην ανάπτυξη γνωστικών, συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων. | el |
dc.format.extent | 80 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Ο ρόλος των Τ.Π.Ε στη παιχνιδοκεντρική μάθηση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The integration of new technologies has profoundly impacted global reality, influencing even the youngest age groups. This thesis explores the utilization of Information and Communication Technologies (ICT) in the field of preschool education and examines their influence through game-based learning. The theoretical framework of the study is based on a selection of studies from a systematic review of Greek and international literature, aiming to illustrate educational practices in various cities worldwide. For the practical part, a questionnaire consisting of 20 questions was employed as the research tool to present data from preschool educational institutions across Greece, specifically focusing on the region of Thessaloniki.
The objectives of the literature review include:
(a) analyzing the main characteristics of 100 studies, with emphasis on their methodologies and research tools,
(b) investigating the use of ICT in educational activities through game-based learning methods that impact educational practices and foster cognitive development, and
(c) examining how digital technologies are integrated into the daily routines of preschool children.
The survey conducted through the questionnaire aims to address the above questions while also exploring the familiarity of preschool educators with the use of ICT in classrooms and their current application in Greek educational settings.
The overall findings of this thesis present a positive outlook on the use of ICT for preschool-aged children. Specifically, the research highlights the potential of technology and game-based learning in early childhood education, emphasizing both the advantages and the challenges of their implementation. When properly utilized, digital tools enhance children’s engagement, creativity, and social interaction, while also contributing to the development of cognitive, emotional, and social skills. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Τ.Π.Ε | el |
dc.subject.keyword | Παιχνιδοκεντρική μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Προσχολική ηλικία | el |
dc.date.defense | 2025-02-05 | |