Η επίδραση της ποικιλομορφίας του εργασιακού χώρου στη δυναμική των ομάδων
The impact of workplace diversity on group dynamics
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/unipi/17418/ntinou_23090.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ποικιλομορφία των εκπαιδευτικών ; Διαφορετικότητα ; Ισότητα ; Ένταξη ; ΣυμπερίληψηΠερίληψη
Η ποικιλομορφία στον εργασιακό χώρο της εκπαίδευσης αναφέρεται στην παρουσία εκπαιδευτικών, διοικητικού προσωπικού (και μαθητών) με διάφορες φυλετικές, εθνοτικές, πολιτιστικές και κοινωνικοοικονομικές καταβολές, με ποικιλία στην ηλικία, το φύλο, και άλλες παραμέτρους. Ένα ποικιλόμορφο εκπαιδευτικό περιβάλλον εμπλουτίζει τη μαθησιακή εμπειρία προς όφελος και των μαθητών. Ακόμη, βελτιώνει τις εκπαιδευτικές πρακτικές με νέες μοναδικές προσεγγίσεις και μεθόδους διδασκαλίας. Προάγει την ισότητα και τη δικαιοσύνη, προωθώντας ένα πιο δίκαιο και συμπεριληπτικό εκπαιδευτικό σύστημα, χωρίς προκαταλήψεις και ανισότητες. Η ποικιλομορφία, επίσης, αντανακλά την κοινωνία καθότι ένα ποικιλόμορφο σχολικό περιβάλλον αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα της σύγχρονης κοινωνίας και προετοιμάζει τους μαθητές να ζήσουν και να εργαστούν σε έναν πολυπολιτισμικό κόσμο. Η προώθηση της ποικιλομορφίας στην εκπαίδευση απαιτεί συνειδητές προσπάθειες για την πρόσληψη και την υποστήριξη εκπαιδευτικών και προσωπικού από διαφορετικά υπόβαθρα, καθώς και την εφαρμογή πολιτικών που προωθούν την ισότητα και την ένταξη για όλους. Η δυναμική των ομάδων διαμορφώνει σημαντικά την εξέλιξη των μελών της, τη συνεργασία μεταξύ τους, τη λήψη αποφάσεων και την επίλυση συγκρούσεων. Στόχος στο πλαίσιο της ομάδας είναι η εδραίωση ισότιμων σχέσεων μεταξύ των μελών και η διαμόρφωση ενός θετικού κλίματος που επιτρέπει την ελεύθερη έκφραση και τη δημιουργικότητα των μελών της. Η έρευνα χρησιμοποιεί την ποσοτική ανάλυση δεδομένων με τη χρήση του ερωτηματολογίου σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας φανέρωσαν την ύπαρξη σχέσης μεταξύ των διαστάσεων της ποικιλομορφίας και της δυναμικής των ομάδων, τη δυνατότητα των διαστάσεων της ποικιλομορφίας να αποτελέσουν προβλεπτικό παράγοντα για τη δυναμική των ομάδων και τέλος τη διαφοροποίηση των επιπέδων εργασιακής ποικιλομορφίας βάσει του φύλου. Τα παραπάνω αποτελέσματα έρχονται σε συμφωνία με τη βιβλιογραφική ανασκόπηση.