dc.contributor.advisor | Σαΐτη, Άννα | |
dc.contributor.author | Ντίνου, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2025-02-05T12:55:57Z | |
dc.date.available | 2025-02-05T12:55:57Z | |
dc.date.issued | 2025-01 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17418 | |
dc.description.abstract | Η ποικιλομορφία στον εργασιακό χώρο της εκπαίδευσης αναφέρεται στην παρουσία εκπαιδευτικών, διοικητικού προσωπικού (και μαθητών) με διάφορες φυλετικές, εθνοτικές, πολιτιστικές και κοινωνικοοικονομικές καταβολές, με ποικιλία στην ηλικία, το φύλο, και άλλες παραμέτρους. Ένα ποικιλόμορφο εκπαιδευτικό περιβάλλον εμπλουτίζει τη μαθησιακή εμπειρία προς όφελος και των μαθητών. Ακόμη, βελτιώνει τις εκπαιδευτικές πρακτικές με νέες μοναδικές προσεγγίσεις και μεθόδους διδασκαλίας. Προάγει την ισότητα και τη δικαιοσύνη, προωθώντας ένα πιο δίκαιο και συμπεριληπτικό εκπαιδευτικό σύστημα, χωρίς προκαταλήψεις και ανισότητες. Η ποικιλομορφία, επίσης, αντανακλά την κοινωνία καθότι ένα ποικιλόμορφο σχολικό περιβάλλον αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα της σύγχρονης κοινωνίας και προετοιμάζει τους μαθητές να ζήσουν και να εργαστούν σε έναν πολυπολιτισμικό κόσμο. Η προώθηση της ποικιλομορφίας στην εκπαίδευση απαιτεί συνειδητές προσπάθειες για την πρόσληψη και την υποστήριξη εκπαιδευτικών και προσωπικού από διαφορετικά υπόβαθρα, καθώς και την εφαρμογή πολιτικών που προωθούν την ισότητα και την ένταξη για όλους. Η δυναμική των ομάδων διαμορφώνει σημαντικά την εξέλιξη των μελών της, τη συνεργασία μεταξύ τους, τη λήψη αποφάσεων και την επίλυση συγκρούσεων. Στόχος στο πλαίσιο της ομάδας είναι η εδραίωση ισότιμων σχέσεων μεταξύ των μελών και η διαμόρφωση ενός θετικού κλίματος που επιτρέπει την ελεύθερη έκφραση και τη δημιουργικότητα των μελών της. Η έρευνα χρησιμοποιεί την ποσοτική ανάλυση δεδομένων με τη χρήση του ερωτηματολογίου σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας φανέρωσαν την ύπαρξη σχέσης μεταξύ των διαστάσεων της ποικιλομορφίας και της δυναμικής των ομάδων, τη δυνατότητα των διαστάσεων της ποικιλομορφίας να αποτελέσουν προβλεπτικό παράγοντα για τη δυναμική των ομάδων και τέλος τη διαφοροποίηση των επιπέδων εργασιακής ποικιλομορφίας βάσει του φύλου. Τα παραπάνω αποτελέσματα έρχονται σε συμφωνία με τη βιβλιογραφική ανασκόπηση. | el |
dc.format.extent | 88 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Η επίδραση της ποικιλομορφίας του εργασιακού χώρου στη δυναμική των ομάδων | el |
dc.title.alternative | The impact of workplace diversity on group dynamics | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | Diversity in the education workplace refers to the presence of teachers, administrators, and students from diverse racial, ethnic, cultural, and socioeconomic backgrounds, with diversity in age, gender, and other parameters. A diverse educational environment enriches the learning experience for the benefit of students as well. Moreover, it improves educational practices with new unique approaches and teaching methods. It promotes equality and justice, promoting a fairer and more inclusive education system, free of prejudice and inequality. Diversity also reflects society as a diverse school environment reflects the reality of modern society and prepares students to live and work in a multicultural world. Promoting diversity in education requires conscious efforts to recruit and support teachers and staff from diverse backgrounds, as well as implementing policies that promote equity and inclusion for all. Group dynamics significantly shape the development of its members, their cooperation with each other, their decision-making and conflict resolution. The goal within the group is to establish equal relations between members and to create a positive climate that allows for free expression and creativity among group members. The study uses quantitative data analysis using the questionnaire to primary and secondary school teachers. The results drawn revealed the existence of a relationship between diversity dimensions and group dynamics, the ability of diversity dimensions to be a predictor of group dynamics, and finally the gender-based variation in levels of workplace diversity. These findings are consistent with the literature review. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Ποικιλομορφία των εκπαιδευτικών | el |
dc.subject.keyword | Διαφορετικότητα | el |
dc.subject.keyword | Ισότητα | el |
dc.subject.keyword | Ένταξη | el |
dc.subject.keyword | Συμπερίληψη | el |
dc.date.defense | 2025-02-03 | |