dc.contributor.advisor | Δουληγέρης, Χρήστος | |
dc.contributor.author | Σχοινάς, Παναγιώτης | |
dc.date.accessioned | 2025-01-24T06:26:16Z | |
dc.date.available | 2025-01-24T06:26:16Z | |
dc.date.issued | 2024-12 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17359 | |
dc.description.abstract | Οι κυβερνο-επιθεσεις αποτελούν μία σύγχρονη μορφή απειλής και κινδύνου για τα πληροφοριακά ICT συστήματα. Η ένταση καθώς και η συχνότητα τους διαρκώς εντείνεται στα τελευταία χρόνια, δεδομένης της απρόσκοπτης και παγκόσμιας συνδεσιμότητας που προσφέρεται για όλα τα πληροφοριακά συστήματα, μέσω του παγκόσμιου ιστού του διαδικτύου (Internet). Επομένως, τα πληροφοριακά συστήματα έχουν αποκτήσει μία ανεξάρτητη και διαρκώς επεκτεινόμενη παρουσία στον κυβερνοχώρο, υποστηριζόμενα από τις μελλοντικές και τρέχουσες τάσεις της τεχνολογίας του Internet των Πραγμάτων.
Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας, εξετάζεται ο κίνδυνος και οι επισφάλειες που εισάγονται μέσω των κυβερνο-επιθέσεων ειδικότερα στο χώρο της ναυτιλίας. Η σύγχρονη ναυτιλία μέσω της αυτοματοποίησης και της ικανότητας διασύνδεσης πλοίου - ακτής μέσω επίγειων και δορυφορικών συνδέσεων, έχει μετατραπεί σε ένα κινούμενο πληροφοριακό σύστημα. Οι μελλοντικές τάσεις για την μετεξέλιξη της ναυτιλίας σε αυτοματοποιημένη ή αυτόνομη, επιτείνει αυτούς τους κινδύνους.
Η παρούσα εργασία εστιάζει στην Ασφάλεια και περιλαμβάνει την ακόλουθη δομή. Αρχικά γίνεται μια αναφορά στα καταγεγραμμένα συμβάντα της προηγούμενης δεκαετίας στη Ναυτιλία καθώς και κατηγοριοποίησή τους.Ακολούθως παρουσιάζονται οι τεχνικές επιθέσεων και τα τρωτά σημεία της ναυτιλίας σε όλες τις υποδομές της.Ιδιαίτερη μνεία γίνεται σε επιθέσεις και ευπάθειες στις δορυφορικές επικοινωνίες καθώς και στα αυτόνομα πλοία. Τέλος, αποτυπώνονται οι τρόποι αντιμετώπισης των κυβερνο-επιθέσεων σε όλόκληρη την υποδομή της ναυτιλίας. Η αντιμετώπιση περιλαμβάνει τις ρυθμιστικές αρχές – φορείς και οργανισμούς που ασχολούνται με τα θέματα των κανονισμών και της κυβερνο-ασφάλειας,καθώς και τις τεχνολογικές προτάσεις, οι οποίες μπορούν να υιοθετηθούν από τη σύγχρονη ναυτιλία. Οι προτάσεις αυτές αντιμετωπίζουν και θωρακίζουν από τις τρέχουσες και μελλοντικές τάσεις των κυβερνο-απειλών στο χώρο της ναυτιλίας, βάσει των υποστηριζόμενων δυνατοτήτων από την σύγχρονη τεχνολογία. | el |
dc.format.extent | 107 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ | * |
dc.title | Ασφάλεια και ιδιωτικότητα σε περιβάλλοντα ναυτιλίας | el |
dc.title.alternative | Security and privacy in maritime environment | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | Cyber-attacks are a modern form of threat and risk for information ICT systems. Their intensity and frequency have been constantly increasing in recent years, given the seamless and global connectivity offered to all information systems, through the World Wide Web (Internet). Therefore, information systems have acquired an independent and constantly expanding presence in cyberspace, supported by future and current trends in Internet of Things technology.
In this thesis, the risk and uncertainties introduced by cyber-attacks are examined, in Maritime Sector. Modern shipping, through automation and the ability to interconnect between ship and shore via terrestrial and satellite connections, has been transformed into a mobile information system. Future trends for the evolution of shipping to automated or autonomous, exacerbate these risks.
This paper focuses on Security and includes the following structure. Initially, a reference is made to the recorded incidents of the previous decade in the Maritime Environment as well as their categorization. Then, the attack techniques and vulnerabilities in maritime infrastructures are presented. Attacks and vulnerabilities in satellite communications as well as in autonomous ships are thoroughly analyzed. Finally, the ways of dealing with cyber-attacks in the entire maritime Industry are depicted. The measurements include the authorities – bodies and organizations that deal with the regulations and guidance, as well as the technological proposals, which can be adopted by modern maritime industry. These proposals address and protect against current and future trends in cyber threats in the maritime sector, based on the capabilities supported by modern technology. | el |
dc.contributor.master | Κατανεμημένα Συστήματα, Ασφάλεια και Αναδυόμενες Τεχνολογίες Πληροφορίας | el |
dc.subject.keyword | Cyber-attack | el |
dc.subject.keyword | Maritime cyberSecurity | el |
dc.subject.keyword | AIS | el |
dc.subject.keyword | GPS | el |
dc.subject.keyword | GNSS | el |
dc.subject.keyword | Risk management | el |
dc.subject.keyword | Cyber threats | el |
dc.subject.keyword | Policy | el |
dc.subject.keyword | Ports | el |
dc.subject.keyword | Communication satellite systems | el |
dc.subject.keyword | Maritime infrastructure | el |
dc.subject.keyword | Autonomous ship | el |
dc.date.defense | 2024-12-20 | |