Η εφαρμογή των κανόνων ανταγωνισμού στην ψηφιακή οικονομία - η υπόθεση της Google

View/ Open
Keywords
Δίκαιο ανταγωνισμού ; Ψηφιακός κόσμοςAbstract
Η έλευση της ψηφιακής εποχής προκάλεσε δομικές ανατροπές και ανακατατάξεις σε κάθε έκφανση της κοινωνικής και οικονομικής ζωής του σύγχρονου κόσμου. Η εμφάνιση των ψηφιακών προϊόντων και των τεχνολογιών που συνδέονται με αυτά έχει αποκληθεί ως «Τρίτη Βιομηχανική Επανάσταση». Η επανάσταση αυτή, με όχημα τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή, του διαδικτύου, και των ψηφιακών διαδικασιών, ανέτρεψε κανόνες και σταθερές αιώνων που χαρακτήριζαν τις παραδοσιακές αγορές. Η νέα αυτή πραγματικότητα έφερε αντιμέτωπες επιχειρήσεις, καταναλωτές αλλά και τις εθνικές και υπερεθνικές αρχές με την υπαρξιακού χαρακτήρα αναγκαιότητα κατανόησης και τιθάσευσης αυτού του νέου, άγνωστου και άναρχου ψηφιακού κόσμου. Η ταχύτατη επέλαση της τεχνολογικής προόδου επέφερε αλλαγές στη φύση των αγορών και των επιχειρηματικών μοντέλων, ήδη πριν την έλευση του 21ου αιώνα, καθιστώντας αδήριτη ανάγκη την προσαρμογή και του δικαίου του ανταγωνισμού στη νέα πραγματικότητα, προκειμένου να εξασφαλιστεί η διατήρηση ανοιχτών στον υγιή ανταγωνισμό των νέων, αναδυόμενων ψηφιακών αγορών.