Σύστημα προτάσεων αγορών εξατομικευμένο σε ανάγκες χρηστών
Recommender system for purchases with personalization on users’ needs
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Σύστημα προτάσεων ; Φιλτράρισμα βάσει περιεχομένου ; Εξατομικευμένες προτάσεις ; Ψηφιακές αγορές ; Ικανοποίηση χρήστηΠερίληψη
Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, η ταχεία ανάπτυξη των πλατφορμών ηλεκτρονικών αγορών αλλά και ροής περιεχομένου έχει οδηγήσει σε ένα μεγάλο αριθμό διαθέσιμων προϊόντων και περιεχομένου, καθιστώντας δύσκολο για τους χρήστες να εντοπίσουν το υλικό που τους ενδιαφέρει. Τα συστήματα προτάσεων έχουν αναδειχθεί ως βασικό εργαλείο για τη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών, προσφέροντας εξατομικευμένες προτάσεις για την ικανοποίηση των χρηστών. Σε αυτή την πτυχιακή εργασία, δημιουργήθηκε ένα σύστημα προτάσεων βασισμένο σε μια πλατφόρμα ηλεκτρονικών αγορών για φορητούς υπολογιστές. Χρησιμοποιήθηκαν τα χαρακτηριστικά των φορητών υπολογιστών για την ανάπτυξη ενός συστήματος προτάσεων βασισμένο στο content-based filtering (φιλτράρισμα βάσει περιεχομένου). Σε αντίθεση με ένα τυπικό content-based filtering σύστημα που προτείνει παρόμοια προϊόντα, στην περίπτωση αυτής της εργασίας δίνεται έμφαση στις προτάσεις προϊόντων καλύτερης σχέσης ποιότητας/τιμής από το προϊόν που επέλεξε ο χρήστης. Το σύστημα στοχεύει στην καθοδήγηση μη έμπειρων χρηστών, στην αγορά του καταλληλότερου φορητού υπολογιστή με βάση τις ανάγκες τους. Χρησιμοποιεί τεχνικές φιλτραρίσματος και εισαγωγής των προτιμήσεων του χρήστη όσον αφορά την μέγιστη τιμή και την κατηγορία του προϊόντος που επιθυμεί να αγοράσει, διασφαλίζοντας ακρίβεια στις προτάσεις που γίνονται στον τελικό χρήστη. Αξιοποιήθηκε η μετρική Precision@N για την αξιολόγηση της ακρίβειας του συστήματος. Χρησιμοποιήθηκε σύνολο δεδομένων πολλών διαφορετικών κατηγοριών φορητών υπολογιστών, τα οποία προ-επεξεργάστηκαν και προσαρμόστηκαν κατάλληλα. Το σύστημα υλοποιήθηκε χρησιμοποιώντας το Python-based web framework Django για το backend και τη βιβλιοθήκη JavaScript React για το frontend. Μέσα από αυτή την πτυχιακή εργασία, γίνεται πρακτική εφαρμογή τεχνικών των συστημάτων προτάσεων και διερευνώνται οι δυνατότητες τους σε περιβάλλον διαδικτυακών αγορών.