dc.contributor.advisor | Σάμψων, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Ριζοπούλου, Αφροδίτη | |
dc.date.accessioned | 2024-11-12T14:36:04Z | |
dc.date.available | 2024-11-12T14:36:04Z | |
dc.date.issued | 2024-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17059 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4482 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση και αξιολόγηση ψηφιακών εργαλείων που έχουν σχεδιαστεί για να υποστηρίξουν μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή Αναπηρίες (Ε.Ε.Α./Α.). Η έρευνα εστιάζει σε τρεις περιπτώσεις Ειδικής Αγωγής (ΕΑ), τον Αυτισμό, τη Διάσπαση Ελλειμματικής Προσοχής ή Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ) και τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ), προσδιορίζοντας τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες που εμφανίζει η κάθε κατηγορία. Επικεντρώνεται στην ποιοτική αξιολόγηση των εργαλείων βάσει κριτηρίων όπως η προσβασιμότητα, η διεπαφή, οι δυνατότητες προσαρμογής, η ελεύθερη εγκατάσταση, η υποστήριξη της ελληνικής γλώσσας κ.α. Μέσω της συγκριτικής ανάλυσης, εντοπίζονται πλεονεκτήματα και ελλείψεις των εργαλείων, αναδεικνύοντας την ανάγκη προσαρμογής τους ή της ανάπτυξης νέων για την καλύτερη υποστήριξη των ιδιαίτερων αναγκών των Ελλήνων μαθητών.
Διαπιστώνεται ότι η εύρεση κατάλληλων λογισμικών για την Ειδική Αγωγή (ΕΑ) παρουσιάζει σημαντικές δυσκολίες λόγω διαφόρων παραγόντων. Ορισμένοι από αυτούς περιλαμβάνουν το υπερβολικό κόστος εγκατάστασης, την έλλειψη υποστήριξης της ελληνικής γλώσσας, την μη διαθεσιμότητα και τις ακατάλληλες ή περιορισμένες προδιαγραφές που ικανοποιούν τις ανάγκες της Ειδικής Αγωγής. Αυτοί αποτέλεσαν τους βασικούς περιορισμούς της έρευνας, αναδεικνύοντας την ανάγκη για περαιτέρω μελέτη.
Παράλληλα, επισημαίνεται η σημασία της σωστής επιλογής ψηφιακού εργαλείου, που πληροί τα απαραίτητα κριτήρια και ανταποκρίνεται στις ατομικές ανάγκες και χαρακτηριστικά του μαθητή με Ε.Ε.Α./Α., ώστε να διασφαλιστεί ότι η τεχνολογική υποστήριξη που παρέχεται, εφαρμόζεται αποτελεσματικά και με επιτυχία. Έτσι, καθίσταται πιο ευχάριστο το περιβάλλον εκπαίδευσης και πιο παραγωγική η διαδικασία μάθησης, καθώς υποστηρίζονται οι αδυναμίες και ενισχύονται τα δυνατά σημεία κάθε μαθητή. Τέλος, συμπεραίνεται ότι τα υποστηρικτικά ψηφιακά εργαλεία έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν τη καθημερινή ζωή αυτών των μαθητών, ιδιαίτερα όταν η επιλογή τους είναι αποτέλεσμα συνεργασίας ειδικών παιδαγωγών, γονέων και του ίδιου του παιδιού. | el |
dc.format.extent | 88 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Επισκόπηση ψηφιακών εργαλείων για την υποστήριξη της ειδικής αγωγής στα πλαίσια της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης | el |
dc.title.alternative | Overview of digital tools supporting special education | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | This study aims to investigate and evaluate digital tools designed to support students with Special Educational Needs or Disabilities. The research focuses on three specific cases of Special Education: Autism, Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) and Specific Learning Difficulties (SLD), identifying the unique educational needs of each category. The study emphasizes the qualitative evaluation of these tools based on criteria such as accessibility, user interface, adaptability, ease of installation, support for the Greek language, and more. Through comparative analysis, the advantages and shortcomings of tools are highlighted, emphasizing the need for adaptation or the development of new tools to better support the specific needs of Greek students.
The findings reveal that finding appropriate software for Special Education faces significant challenges due to various factors. Some of these include high installation costs, lack of Greek language support, unavailability, and inadequate or limited specifications that meet Special Education needs. These factors were the primary constraints of the research, underscoring the need for further study.
Additionally, the importance of selecting the right digital tool that meets the necessary criteria and responds to the individual needs and characteristics of students with SEND is highlighted to ensure that the technological support provided is applied effectively and successfully. This makes the learning environment more enjoyable and the learning process more productive by supporting the weaknesses and enhancing the strengths of each student.
Finally, it is concluded that supportive digital tools can significantly improve the daily lives of these students, especially when their selection results from the collaboration of special educators, parents, and the child themselves. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Assistive technology | el |
dc.subject.keyword | Digital tools | el |
dc.subject.keyword | Suitability assessment | el |
dc.subject.keyword | Autism | el |
dc.subject.keyword | Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) | el |
dc.subject.keyword | Specific learning difficulties | el |
dc.date.defense | 2024-10-31 | |