Συγχωνεύσεις και εξαγορές στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας
Mergers and acquisitions in automotive industry
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Συγχωνεύσεις ; Εξαγορές ; ΑυτοκινητοβιομηχανίαΠερίληψη
Λόγω των προκλήσεων και του έντονου ανταγωνισμού που υφίσταται ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας μέσα από τις πρώτες τέσσερις μεγάλες φάσεις τις οποίες βίωσε, κομβικό ρόλο σε αυτό διαδραμάτισαν οι Συγχωνεύσεις και οι Εξαγορές (Σ&Ε).
Κύρια κίνητρα των Σ&Ε αποτελούν η δημιουργία οικονομιών κλίμακας για τη μείωση του κόστους παραγωγής, η γεωγραφική επέκταση των αυτοκινητοβιομηχανιών σε νέες αγορές διευρύνοντας το πελατολόγιό τους, η ελαχιστοποίηση και η διαφοροποίηση του κινδύνου και κυρίως η απόκτηση και αξιοποίηση βασικών δυνατοτήτων και τεχνογνωσίας για την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για πιο ασφαλή και με μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα μετακίνηση, συνυπολογίζοντας και την κλιματική αλλαγή, η οποία αναμένεται να αποτελέσει τον καταλύτη για την πέμπτη μεγάλη φάση της αυτοκίνησης.
Μείζονος σημασίας είναι η αναφορά στο μοντέλο ενοποίησης εταιρικών ονομάτων ως βασικός παράγοντας επιτυχίας Σ&Ε, βάσει πραγματικών παραδειγμάτων άλλοτε πετυχημένων και άλλοτε ανεπιτυχών, τα οποία εξετάστηκαν στο πλαίσιο της εργασίας.
Τέλος, στην επιτυχία των εξεταζόμενων Σ&Ε συνετέλεσαν και επιπρόσθετοι παράγοντες, οι οποίοι αφορούν σε λοιπά ποιοτικά χαρακτηριστικά όπως, ο ρόλος τυχόν προηγούμενης εμπειρίας συγχώνευσης/εξαγοράς, η κουλτούρα των δύο εταιρειών, οι πολιτισμικές διαφορές, ο βαθμός αντίθεσης/σύγκρουσης σε επίπεδο οργάνωσης και η δημιουργία εναρμονισμένων διαδικασιών για την εύρυθμη λειτουργία του νέου ομίλου.