dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
dc.contributor.author | Μπακαλού, Ευαγγελία | |
dc.date.accessioned | 2024-11-11T15:21:54Z | |
dc.date.available | 2024-11-11T15:21:54Z | |
dc.date.issued | 2024-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17042 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4465 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στον σχεδιασμό εργαστηρίων δεξιοτήτων για την ενσωμάτωση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην σχολική εκπαίδευση. Στόχος είναι η δημιουργία ενός πλαισίου διδασκαλίας που να υποστηρίζει την κριτική σκέψη, την ενεργή πολιτική συμμετοχή και την κοινωνική ευαισθητοποίηση των μαθητών. Μέσα από την επισκόπηση των υπαρχόντων εργαστηρίων δραστηριοτήτων, η εργασία επιχειρεί να καταγράψει τις προκλήσεις και τις δυνατότητες που προκύπτουν κατά την ενσωμάτωση διαλογικών και διαδραστικών προσεγγίσεων στην εκπαίδευση.
Ο σχεδιασμός των εργαστηρίων προβλέπει τη χρήση σύγχρονων εκπαιδευτικών τεχνολογιών για την καλύτερη κατανόηση και εξάσκηση σε θέματα δικαιωμάτων. Τα εργαστήρια προάγουν την ενεργό συμμετοχή των μαθητών μέσω της ομαδικής συνεργασίας, της αναλυτικής σκέψης καθώς και της δημιουργικής επίλυσης καθημερινών ζητημάτων. Η εφαρμογή των εργαστηρίων δεξιοτήτων για τα ανθρώπινα δικαιώματα συνδυαστικά με το μάθημα της κοινωνικής και πολιτικής αγωγής της Γ΄ Γυμνασίου του προγράμματος σπουδών στοχεύει στο να καλλιεργήσει την απόκτηση βασικών δεξιοτήτων και αξιών που απαιτούνται για την υπεύθυνη και δημοκρατική συμπεριφορά σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης.
Μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση, αναλύθηκαν μελέτες που σχετίζονται με τις καλύτερες πρακτικές στην εκπαιδευτική διαχείριση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τη χρήση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας για την ενίσχυση της διδασκαλίας. Μέσω των εργαστηρίων παρουσιάζονται μέθοδοι για την ενσωμάτωση πρακτικών που προωθούν την ενεργητική συμμετοχή και την κριτική ανάλυση από τους μαθητές, ενισχύοντας την ικανότητά τους να διαχειρίζονται και να αντιμετωπίζουν θέματα που αφορούν τα δικαιώματα τους και τις ελευθερίες τους. Σχεδιάστηκαν φύλλα εργασίας, τα οποία θα δώσουν τη δυνατότητα στους μαθητές να αξιολογήσουν τις δεξιότητες τους και την κατανόηση των θεματικών ενοτήτων που διδάχθηκαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Επιπλέον, η εργασία αναλύει τη σημασία της κατάλληλης επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών για την αποτελεσματική διδασκαλία των προαναφερθέντων εργαστηρίων. Η παρούσα μελέτη εξετάζει τρόπους βελτίωσης των υφιστάμενων εκπαιδευτικών μεθόδων και πρακτικών, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για πιο σύγχρονες προσεγγίσεις που αξιοποιούν ψηφιακά εργαλεία και διεπιστημονικές μεθόδους. | el |
dc.format.extent | 118 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα τα ανθρώπινα δικαιώματα για μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης | el |
dc.title.alternative | Skills workshop on human rights for secondary education students | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | This paper focuses on the design of skills workshops for the integration of human rights in school education. The aim is to create a teaching framework that supports students' critical thinking, active political participation and social awareness. Through a review of existing activity workshops, the paper attempts to document the challenges and opportunities that arise when integrating dialogical and interactive approaches in education.
The design of the workshops provides for the use of modern educational technologies to enhance understanding and practice of rights issues. The workshops encourage active participation of students through group work, critical analysis and creative problem solving. The implementation of the human rights skills workshops in combination with the third grade social and civic education lesson of the curriculum aims to foster the acquisition of basic skills and values required for responsible and democratic behaviour at the local government level.
Through the literature review, studies related to best practices in educational management of human rights, the use of information and communication technologies to enhance teaching were analyzed. Through the workshops, methods for incorporating practices that promote active participation are presented. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Συμμετοχή | el |
dc.subject.keyword | Κριτική σκέψη | el |
dc.subject.keyword | Διαδραστικές δραστηριότητες | el |
dc.subject.keyword | Αυτοαξιολόγηση | el |
dc.subject.keyword | Τοπική αυτοδιοίκηση | el |
dc.date.defense | 2024 | |