dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
dc.contributor.author | Παναγιωτίδου, Ελευθερία | |
dc.date.accessioned | 2024-11-11T14:42:09Z | |
dc.date.available | 2024-11-11T14:42:09Z | |
dc.date.issued | 2024-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17041 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4464 | |
dc.description.abstract | Η διπλωματική εργασία εξετάζει τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης (AI) στον σχεδιασμό βιωματικών σεναρίων μάθησης. Στόχος της είναι η ανάλυση της αποτελεσματικότητας των εργαλείων AI, όπως το ChatGPT, το Gemini και το Magic School, στη δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων, καθώς και η σύγκριση των αποτελεσμάτων τους με τις κατευθυντήριες γραμμές του εργαλείου CADMOS. Η βιωματική μάθηση, που εστιάζει στη μάθηση μέσω εμπειριών και ενεργούς συμμετοχής, αποτελεί θεμέλιο στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς βοηθά στην κατανόηση και διατήρηση της γνώσης. Η εργασία διερευνά πώς τα εργαλεία AI μπορούν να συμβάλλουν στη δημιουργία ποιοτικών σεναρίων που ενισχύουν την ενεργή συμμετοχή των μαθητών, ενώ παράλληλα εξετάζεται αν αυτά τα εργαλεία μπορούν να υποκαταστήσουν ή να συμπληρώσουν τον ανθρώπινο παράγοντα στη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού. Η έρευνα περιλαμβάνει τον σχεδιασμό σεναρίων βιωματικής μάθησης με επίκεντρο τρία θέματα: την προστασία του περιβάλλοντος, την πολιτιστική κληρονομιά και την υγιεινή διατροφή. Τα σενάρια δημιουργούνται με τα εργαλεία AI και συγκρίνονται με την ρουμπρίκα του CADMOS, για την αξιολόγηση της ποιότητάς τους, στοχεύοντας να σκοράρουν υψηλά. Τα συμπεράσματα της εργασίας δείχνουν ότι τα εργαλεία AI προσφέρουν σημαντική βοήθεια στους εκπαιδευτικούς, βελτιώνοντας την αποδοτικότητα και την ποιότητα των σεναρίων. Ωστόσο, παρόλο που τα εργαλεία αυτά προσφέρουν υποστήριξη, η ανθρώπινη συμβολή παραμένει απαραίτητη. Τέλος, προτείνονται τρόποι για τη μελλοντική βελτίωση και ενσωμάτωση των εργαλείων AI στην εκπαιδευτική διαδικασία. | el |
dc.format.extent | 115 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Σχεδίαση εκπαιδευτικών σεναρίων για μαθητές δημοτικού στις θεματικές ενότητες : προστασία του περιβάλλοντος, πολιτιστική κληρονομιά και υγιεινή διατροφή με την χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης | el |
dc.title.alternative | Design of educational scenarios for primary school students in the thematic units : environmental protection, cultural heritage and healthy nutrition using artificial intelligence tools | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | The dissertation examines the use of artificial intelligence (AI) tools in the design of experiential learning scenarios. Its goal is to analyze the effectiveness of AI tools, such as ChatGPT, Gemini, and Magic School, in creating educational scenarios, and to compare their outcomes with the guidelines of CADMOS. Experiential learning, which focuses on learning through experiences and active participation, is fundamental to the educational process, as it helps in understanding and retaining knowledge. The study explores how AI tools can contribute to the creation of high-quality scenarios that enhance students' active involvement, while also examining whether these tools can replace or complement the human factor in the creation of educational material. The research includes the design of experiential learning scenarios centered on three topics: environmental protection, cultural heritage, and healthy nutrition. The scenarios are created using AI tools and compared with CADMOS rubric to evaluate their quality and aim to score high. The findings of the study show that AI tools provide significant support to educators by improving the efficiency and quality of the scenarios. However, despite the support offered by these tools, human input remains essential. Finally, recommendations are made for the future improvement and integration of AI tools into the educational process. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Τεχνητή νοημοσύνη | el |
dc.subject.keyword | AI | el |
dc.subject.keyword | Βιωματική μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικά σενάρια | el |
dc.subject.keyword | Εργαλεία AI | el |
dc.subject.keyword | ChatGPT | el |
dc.subject.keyword | Gemini | el |
dc.subject.keyword | Magic School | el |
dc.subject.keyword | CADMOS | el |
dc.date.defense | 2024-10-09 | |