Εμφάνιση απλής εγγραφής

Μουσικές πλατφόρμες streaming και πνευματική ιδιοκτησία

dc.contributor.advisorΜαρκέλλου, Μαρίνα
dc.contributor.authorΣυνιόλα, Χρυσούλα
dc.date.accessioned2024-11-08T08:00:57Z
dc.date.available2024-11-08T08:00:57Z
dc.date.issued2024-08
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17022
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4444
dc.description.abstractΗ ραγδαία ανάπτυξη των κοινωνικών μέσων και των υπηρεσιών streaming δημιούργησε τις δύο τελευταίες δεκαετίες προβληματισμούς για τη δίκαιη και βιώσιμη ανάπτυξη των πολιτιστικών και δημιουργικών βιομηχανιών, ειδικά για αυτήν της μουσικής. Παρά τις πολύτιμες δυνατότητες που προσφέρουν οι πλατφόρμες στους κατόχους δικαιωμάτων να κερδίζουν έσοδα, δημιουργοί και ερμηνευτές εξέφρασαν επανειλημμένα αμφιβολίες για την κατανομή των κερδών, ενώ υποστηρίχθηκε ότι η αξία των έργων τους υποβαθμίζεται σε μια οικονομία που κυριαρχείται από αυτές. Αυτό οδήγησε σε σημαντικές νομικές μεταρρυθμίσεις στην Ευρώπη, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων και την εξασφάλιση δίκαιων αμοιβών, όπως η Οδηγία 2019/790. Στην παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται ο εντοπισμός του χρόνιου προβλήματος της αμοιβής των δημιουργών από τις ψηφιακές υπηρεσίες streaming, καθώς και η διερεύνηση επίλυσής του μέσω του άρθρου 17 της Οδηγίας 790/2019. Πιο συγκεκριμένα, στο Κεφάλαιο I γίνεται μια σύντομη αναφορά στην ιστορία της μουσικής βιομηχανίας και μια προσπάθεια χαρτογράφησης του συγκεκριμένου οικοσυστήματος με βάση τους κεντρικούς παίχτες, τα πνευματικά τους δικαιώματα και τις μεταξύ τους σχέσεις. Στο επόμενο Κεφάλαιο (II) αναλύεται o όρος «streaming», οι διάφορες κατηγορίες με τις οποίες εμφανίζεται σήμερα, ενώ δίνεται έμφαση στο μουσικό streaming. Ακολουθεί (Κεφάλαιο ΙΙΙ) η επεξήγηση του φαινομένου κενού αξίας (value gap), η αναζήτηση της ρίζας του προβλήματος και μια κριτική θεώρησή του. Τέλος (Κεφάλαιο IV), αναλύεται ενδελεχώς το πολυσυζητημένο άρθρο 17 της Οδηγίας 790/2019, το οποίο θεσμοθετήθηκε μετά από επάλληλες διαβουλεύσεις για να εξισορροπήσει την ανισότητα που έχει προκληθεί ανάμεσα στα κέρδη των υπηρεσιών streaming και των αμοιβών που λάμβαναν οι δημιουργοί και οι ερμηνευτές.el
dc.format.extent64el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/*
dc.titleΜουσικές πλατφόρμες streaming και πνευματική ιδιοκτησίαel
dc.title.alternativeMusic streaming platforms and intellectual property lawel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThe rapid growth of social media and streaming services over the past two decades has raised concerns about the fair and sustainable development of the cultural and creative industries, particularly the music industry. Despite the valuable opportunities that platforms offer to rights holders to generate revenue, creators and performers have repeatedly expressed doubts about the distribution of profits, arguing that the value of their works is being diminished in an economy dominated by these platforms. This led to significant legal reforms in Europe aimed at protecting rights and ensuring fair compensation, such as Directive 2019/790. This thesis aims to identify the long-standing issue of creators' compensation from digital streaming services and explore its resolution through Article 17 of Directive 2019/790. Specifically, Chapter I provides a brief overview of the history of the music industry and attempts to map this ecosystem based on the key players, their intellectual property rights, and the relationships between them. The next chapter (II) analyzes the term "streaming," the various categories in which it appears today, with a focus on music streaming. Chapter III follows with an explanation of the value gap phenomenon, an exploration of its root causes, and a critical examination of the issue. Finally, Chapter IV provides an in-depth analysis of the much-discussed Article 17 of Directive 2019/790, which was enacted after extensive consultations to balance the inequality between the profits of streaming services and the compensation received by creators and performers.el
dc.contributor.masterΔίκαιο και Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (MSc in Law and Information and Communication Technologies)el
dc.subject.keywordΠνευματικά δικαιώματαel
dc.subject.keywordΥπηρεσίες streamingel
dc.subject.keywordΜουσική βιομηχανίαel
dc.subject.keywordStreamingel
dc.subject.keywordValue gapel
dc.subject.keywordΚενό αξίαςel
dc.subject.keywordΟδηγία 2019/790el
dc.subject.keywordΣυγγενικά δικαιώματαel
dc.date.defense2024-10-29


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»