dc.contributor.advisor | Μαρκέλλου, Μαρίνα | |
dc.contributor.author | Συνιόλα, Χρυσούλα | |
dc.date.accessioned | 2024-11-08T08:00:57Z | |
dc.date.available | 2024-11-08T08:00:57Z | |
dc.date.issued | 2024-08 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17022 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4444 | |
dc.description.abstract | Η ραγδαία ανάπτυξη των κοινωνικών μέσων και των υπηρεσιών streaming δημιούργησε τις δύο τελευταίες δεκαετίες προβληματισμούς για τη δίκαιη και βιώσιμη ανάπτυξη των πολιτιστικών και δημιουργικών βιομηχανιών, ειδικά για αυτήν της μουσικής. Παρά τις πολύτιμες δυνατότητες που προσφέρουν οι πλατφόρμες στους κατόχους δικαιωμάτων να κερδίζουν έσοδα, δημιουργοί και ερμηνευτές εξέφρασαν επανειλημμένα αμφιβολίες για την κατανομή των κερδών, ενώ υποστηρίχθηκε ότι η αξία των έργων τους υποβαθμίζεται σε μια οικονομία που κυριαρχείται από αυτές. Αυτό οδήγησε σε σημαντικές νομικές μεταρρυθμίσεις στην Ευρώπη, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων και την εξασφάλιση δίκαιων αμοιβών, όπως η Οδηγία 2019/790.
Στην παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται ο εντοπισμός του χρόνιου προβλήματος της αμοιβής των δημιουργών από τις ψηφιακές υπηρεσίες streaming, καθώς και η διερεύνηση επίλυσής του μέσω του άρθρου 17 της Οδηγίας 790/2019. Πιο συγκεκριμένα, στο Κεφάλαιο I γίνεται μια σύντομη αναφορά στην ιστορία της μουσικής βιομηχανίας και μια προσπάθεια χαρτογράφησης του συγκεκριμένου οικοσυστήματος με βάση τους κεντρικούς παίχτες, τα πνευματικά τους δικαιώματα και τις μεταξύ τους σχέσεις. Στο επόμενο Κεφάλαιο (II) αναλύεται o όρος «streaming», οι διάφορες κατηγορίες με τις οποίες εμφανίζεται σήμερα, ενώ δίνεται έμφαση στο μουσικό streaming. Ακολουθεί (Κεφάλαιο ΙΙΙ) η επεξήγηση του φαινομένου κενού αξίας (value gap), η αναζήτηση της ρίζας του προβλήματος και μια κριτική θεώρησή του. Τέλος (Κεφάλαιο IV), αναλύεται ενδελεχώς το πολυσυζητημένο άρθρο 17 της Οδηγίας 790/2019, το οποίο θεσμοθετήθηκε μετά από επάλληλες διαβουλεύσεις για να εξισορροπήσει την ανισότητα που έχει προκληθεί ανάμεσα στα κέρδη των υπηρεσιών streaming και των αμοιβών που λάμβαναν οι δημιουργοί και οι ερμηνευτές. | el |
dc.format.extent | 64 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.title | Μουσικές πλατφόρμες streaming και πνευματική ιδιοκτησία | el |
dc.title.alternative | Music streaming platforms and intellectual property law | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | The rapid growth of social media and streaming services over the past two decades has raised concerns about the fair and sustainable development of the cultural and creative industries, particularly the music industry. Despite the valuable opportunities that platforms offer to rights holders to generate revenue, creators and performers have repeatedly expressed doubts about the distribution of profits, arguing that the value of their works is being diminished in an economy dominated by these platforms. This led to significant legal reforms in Europe aimed at protecting rights and ensuring fair compensation, such as Directive 2019/790.
This thesis aims to identify the long-standing issue of creators' compensation from digital streaming services and explore its resolution through Article 17 of Directive 2019/790. Specifically, Chapter I provides a brief overview of the history of the music industry and attempts to map this ecosystem based on the key players, their intellectual property rights, and the relationships between them. The next chapter (II) analyzes the term "streaming," the various categories in which it appears today, with a focus on music streaming. Chapter III follows with an explanation of the value gap phenomenon, an exploration of its root causes, and a critical examination of the issue. Finally, Chapter IV provides an in-depth analysis of the much-discussed Article 17 of Directive 2019/790, which was enacted after extensive consultations to balance the inequality between the profits of streaming services and the compensation received by creators and performers. | el |
dc.contributor.master | Δίκαιο και Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (MSc in Law and Information and Communication Technologies) | el |
dc.subject.keyword | Πνευματικά δικαιώματα | el |
dc.subject.keyword | Υπηρεσίες streaming | el |
dc.subject.keyword | Μουσική βιομηχανία | el |
dc.subject.keyword | Streaming | el |
dc.subject.keyword | Value gap | el |
dc.subject.keyword | Κενό αξίας | el |
dc.subject.keyword | Οδηγία 2019/790 | el |
dc.subject.keyword | Συγγενικά δικαιώματα | el |
dc.date.defense | 2024-10-29 | |