Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ανάπτυξη δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης στη διδασκαλία των μαθηματικών : escape room με τη χρήση εργαλείων ΑΙ για την επίλυση εξισώσεων σε μαθητές γυμνασίου

dc.contributor.advisorΠαρασκευά, Φωτεινή
dc.contributor.authorΚωνσταντοπούλου, Βασιλική
dc.date.accessioned2024-11-07T07:30:45Z
dc.date.available2024-11-07T07:30:45Z
dc.date.issued2024-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16999
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4421
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία αφορά το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση ενός e-course για την ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης μέσω των εξισώσεων 2ου βαθμού σε μαθητές γυμνασίου. Πιο συγκεκριμένα σχεδιάστηκε ένα μάθημα με τη μορφή ενός ψηφιακού δωματίου διαφυγής (escape room) που υποστηρίζεται εκπαιδευτικά από εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και βασίζεται στην εφαρμογή του μοντέλου MCIEC. Μέσω του escape room «Βρείτε τον κύριο Χου» oι μαθητές καλούνται να εξερευνήσουν τη γνώση και να τη συνδέσουν με παραδείγματα τις καθημερινής ζωής. Αναζητούν στοιχεία, επιλύουν προβλήματα και γρίφους, συνεργάζονται ακολουθώντας τις στρατηγικές Jiqsaw, brainstorming και think pair share, ανακαλύπτουν τον κρυμμένο κωδικό και βρίσκουν τον κύριο Χου. Η μελέτη επικεντρώνεται στην διερεύνηση της αποτελεσματικότητας του ψηφιακού δωματίου διαφυγής, «Βρείτε τον κύριου Χου» ως προς την ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης των μαθητών μέσω των μαθηματικών που σχετίζονται με τις εξισώσεις 2ου βαθμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Γ' τάξη Γυμνασίου). Παράλληλα διερευνά πώς τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης (AI) υποστηρίζουν τις μαθησιακές διαδικασίες των μαθητών. Η μελέτη βασίζεται σε δείγμα 30 ατόμων, στην πλειοψηφία τους εκπαιδευτικοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές, οι οποίοι αξιολόγησαν την εμπειρία μάθησης μέσω δομημένου ερωτηματολογίου. Τα κύρια ερευνητικά ερωτήματα εξετάζουν σε ποιο βαθμό οι μαθητές αναπτύσσουν δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης -όπως η αποσύνθεση προβλημάτων, η αναγνώριση προτύπων, η αφαίρεση και η αλγοριθμική επίλυση προβλημάτων- κατά την ενασχόλησή τους με το ψηφιακό δωμάτιο διαφυγής. Επιπλέον, η έρευνα διερευνά τον αντιληπτό αντίκτυπο του δωματίου διαφυγής και των εργαλείων ΑΙ στη μαθηματική κατανόηση των μαθητών και στις ικανότητες επίλυσης προβλημάτων σε εξισώσεις 2ου βαθμού. Στα δεδομένα πραγματοποιήθηκαν περιγραφικές και επαγωγικές στατιστικές αναλύσεις, χρησιμοποιώντας το λογισμικό SPSS. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι συμμετέχοντες αντιλαμβάνονται σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες των μαθητών να εφαρμόζουν αλγοριθμικές λύσεις και να γενικεύουν αφηρημένες μαθηματικές έννοιες μέσω του δωματίου διαφυγής. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων υπογράμμισε επίσης τον ρόλο των εργαλείων ΑΙ στην ενίσχυση της κατανόησης και των αναλυτικών δεξιοτήτων των μαθητών. Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι τα ψηφιακά δωμάτια διαφυγής, σε συνδυασμό με τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, μπορούν να αποτελέσουν μια αποτελεσματική παιδαγωγική στρατηγική για την ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης και τη βελτίωση των μαθηματικών ικανοτήτων των μαθητών. Ως μια μελλοντική ερευνητική κατεύθυνση προτείνεται η διεξαγωγή πειραματικής έρευνας σε μαθητές Γ΄ γυμνασίου που θα συγκρίνει την αποτελεσματικότητα του e-course σε σχέση με ένα παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας.el
dc.format.extent142el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/*
dc.titleΑνάπτυξη δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης στη διδασκαλία των μαθηματικών : escape room με τη χρήση εργαλείων ΑΙ για την επίλυση εξισώσεων σε μαθητές γυμνασίουel
dc.title.alternativeDeveloping computational thinking through mathematics : escape room with AI tools math equations for secondary education studentsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis thesis is about the design, development, and evaluation of an e-course for the development of computational thinking through 2nd grade equations for high school students. More specifically, a course was designed in the form of a digital escape room that is educationally supported by artificial intelligence tools and based on the application of the MCIEC model. Through the escape room "Find Mr. X" students are invited to explore knowledge and relate it to real-life examples. They search for clues, solve problems and puzzles, work together following the strategies Jiqsaw, brainstorming and think pair share, discover the hidden password, and find Mr X. The study focuses on investigating the effectiveness of the digital escape room, "Find Mr X" in developing students' computational thinking through mathematics related to 2nd grade equations in secondary school (3rd grade). It also explores how artificial intelligence (AI) tools support students' learning processes. The study is based on a sample of 30 subjects, the majority of whom are teachers and postgraduate students, who evaluated their learning experience through a structured questionnaire. The main research questions examine to what extent students develop computational thinking skills - such as problem decomposition, pattern recognition, abstraction and algorithmic problem solving - during their engagement with the digital escape room. In addition, the research explores the perceived impact of the escape room and AI tools on students' mathematical understanding and problem-solving abilities in 2nd order equations. Descriptive and inferential statistical analyses were performed on the data using SPSS software. Results indicate that participants perceived significant growth in students' abilities to apply algorithmic solutions and generalize abstract mathematical concepts through the escape room. Most respondents also highlighted the role of AI tools in enhancing students' comprehension and analytical skills. The findings suggest that digital escape rooms, combined with the use of AI tools, can be an effective pedagogical strategy for developing computational thinking and improving students' mathematical skills. As a future research direction, it is proposed to conduct a study with high school students to compare the effectiveness of e-course versus a traditional mode of instruction.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΗλεκτρονική μάθησηel
dc.subject.keywordΨηφιακά δωμάτια διαφυγήςel
dc.subject.keywordΥπολογιστική σκέψηel
dc.subject.keywordΤεχνητή νοημοσύνηel
dc.subject.keywordMCIECel
dc.date.defense2024-10-16


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»