dc.contributor.advisor | Παρασκευά, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Μπούσκος, Μιχαήλ | |
dc.date.accessioned | 2024-11-06T07:42:24Z | |
dc.date.available | 2024-11-06T07:42:24Z | |
dc.date.issued | 2024-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16984 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4406 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως θέμα τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση ενός e-course μικτής μάθησης για μαθητές Στ Δημοτικού. Πιο συγκεκριμένα, σχεδιάστηκε ένα μάθημα με την εκπαιδευτική προσέγγιση STEAM που έχει θέμα τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και είχε τη δομή δωματίου διαφυγής. Για την ανάπτυξη του μαθήματος αξιοποιήθηκε η μέθοδος της μάθησης βάσει έργου και παράλληλα ενσωματώθηκαν στρατηγικές και αρχές της θεωρίας αυτορρυθμιζόμενης μάθησης. Οι ενότητες και οι δραστηριότητες του μαθήματος διαρθρώθηκαν με βάση τα 5 στάδια του μοντέλου PjBeL-STEAM (Project-Based eLearning - STEAM).
Οι μαθητές μέσα από τον μύθο του σεναρίου καλούνται να συλλέξουν πληροφορίες, να δημιουργήσουν ψηφιακές παρουσιάσεις, να αναζητήσουν κλειδιά, να σκεφθούν λύσεις και στο τέλος να δημιουργήσουν μια κατασκευή που θα παράγει ηλεκτρισμό αξιοποιώντας ανανεώσιμες πηγές. Για να επιτευχθούν τα παραπάνω, οι μαθητές θα πρέπει να εργαστούν σε ομάδες, που οργανώθηκαν με τη χρήση των συνεργατικών στρατηγικών Brainstorming, Think Pair Share και Jigsaw.
Η ερευνητική διαδικασία έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε το μάθημα να εφαρμοστεί και να αξιολογηθεί από μαθητές Στ Δημοτικού. Για τη διερεύνηση της επίδρασης του μαθήματος στα επίπεδα αυτορρυθμιζόμενης μάθησης των μαθητών θα αξιοποιηθεί ερωτηματολόγιο προ-ελέγχου και μετά-ελέγχου σε πειραματική ομάδα. Ταυτόχρονα, για τη διερεύνηση του βαθμού αποτελεσματικότητας του συγκεκριμένου μαθήματος για τη διδασκαλία STEAM θεμάτων θα χρησιμοποιηθεί ερωτηματολόγιο μέτρησης της αποτελεσματικότητας μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος.
Εντούτοις, στο πλαίσιο του παρόντος μεταπτυχιακού, η ερευνητική διαδικασία θα περιοριστεί σε μια μερικώς πειραματική μελέτη του βαθμού αποτελεσματικότητας του μαθήματος σε εκπαιδευτικούς με ειδίκευση στην Ηλεκτρονική Μάθηση. Από την ποσοτική ανάλυση των δεδομένων φαίνεται ότι το δείγμα θεωρεί πολύ αποτελεσματικό σε όλες τις διαστάσεις το συγκεκριμένο μάθημα.
Η συμβολή λοιπόν της συγκεκριμένης μελέτης επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός νέου πλαισίου που ενσωματώνει την προσέγγιση STEAM - Project-Based Learning με δωμάτια διαφυγής και στοιχεία της αυτορρυθμιζόμενης μάθησης και στη διαπίστωση του βαθμού αποτελεσματικότητας ενός τέτοιου πλαισίου για τη διδασκαλία STEAM θεμάτων σε μαθητές Δημοτικού. | el |
dc.format.extent | 170 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Η αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής προσέγγισης STEAM - Project-Based Learning, εμπλουτισμένη με στοιχεία αυτορρυθμιζόμενης μάθησης για την εκπαίδευση μαθητών έκτης τάξης του δημοτικού σχολείου | el |
dc.title.alternative | The effectiveness of the STEAM - Project-Based Learning educational approach, enriched with elements of self-regulated learning, for the education of sixth-grade elementary school students | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | This thesis focuses on the design, development, and evaluation of a blended learning e-course for sixth-grade students. Specifically, a course on renewable energy sources was designed using the STEAM approach, structured as an escape room. The course development utilized the Project-Based Learning method, while also incorporating strategies and principles of self-regulated learning theory. The course modules and activities were organized based on the five stages of the PjBeL-STEAM model (Project-Based eLearning - STEAM).
Through the scenario's narrative, students are required to gather information, create digital presentations, search for keys, think of solutions, and ultimately create a construction that generates electricity using renewable sources. To achieve these goals, students must work in teams, which were organized using collaborative strategies such as Brainstorming, Think-Pair-Share, and Jigsaw.
The research process was designed so that the course could be implemented and evaluated by sixth-grade students. To investigate the impact of the course on students' levels of self-regulated learning, a pre-test and post-test questionnaire will be used in an experimental group. Additionally, to assess the effectiveness of this course in teaching STEAM subjects, a questionnaire measuring effectiveness will be employed after the course's completion.
However, within the scope of this graduate program, the research process will be limited to a partially experimental study of the course's effectiveness on educators and graduates of the e-Learning program. Quantitative data analysis indicates that the sample considers this course highly effective in all dimensions.
Thus, the contribution of this study lies in the creation of a new framework that integrates the STEAM - Project-Based Learning approach with escape rooms and self-regulated learning, and in determining the effectiveness of such a framework for teaching STEAM subjects to elementary school students. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | e-Course | el |
dc.subject.keyword | Project-based learning | el |
dc.subject.keyword | Self-regulated learning | el |
dc.subject.keyword | Educational escape rooms | el |
dc.subject.keyword | Collaborative learning strategies | el |
dc.subject.keyword | Renewable energy | el |
dc.subject.keyword | Primary education | el |
dc.subject.keyword | STEAM | el |
dc.date.defense | 2024-10-16 | |