dc.contributor.advisor | Σάμψων, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Πλευριτάκη, Άννα | |
dc.date.accessioned | 2024-10-24T05:16:47Z | |
dc.date.available | 2024-10-24T05:16:47Z | |
dc.date.issued | 2024-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16888 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4310 | |
dc.description.abstract | Η Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία με θέμα «Σχεδίαση και Ανάπτυξη Διαδικτυακού Μαθήματος για την Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Καλής Φοίτησης για Προπτυχιακούς Φοιτητές» με τίτλο «Οδηγός Εκπαίδευσης Διαδικασιών και Εγγραφών Νέων Προπτυχιακών Φοιτητών του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς» στοχεύει στη σχεδίαση και την ανάπτυξη ενός micro-MOOC, το οποίο απευθύνεται στους Νέους Προπτυχιακούς Φοιτητές του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Το micro-MOOC δημιουργήθηκε, προκειμένου να βοηθήσει τους φοιτητές στα πρώτα στάδια των σπουδών τους στις εγγραφές, στις διαδικασίες και στην προσαρμογή τους στο ακαδημαϊκό περιβάλλον του Πανεπιστημίου Πειραιώς.
Το micro-MOOC υλοποιήθηκε χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα Open EdX, μια ευρέως αναγνωρισμένη πλατφόρμα για διαδικτυακά μαθήματα και λειτουργεί ως ψηφιακός οδηγός-καθοδηγητής, παρέχοντας σαφείς και δομημένες πληροφορίες για τις πιο αναγκαίες για τους φοιτητές εγγραφές (αυτές που τους εξασφαλίζουν ομαλή και καλή ακαδημαϊκή πορεία), τις απαραίτητες διαδικασίες, τη χρήση των πανεπιστημιακών ηλεκτρονικών υπηρεσιών και την πρόσβαση σε πηγές βοήθειας. Η δομή του περιεχομένου του αποτελείται από σύντομα εκπαιδευτικά βίντεο και διαδραστικές παρουσιάσεις, σχεδιασμένα με τρόπο που να είναι εύκολα κατανοητά και προσβάσιμα από όλους τους φοιτητές.
Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τη χρησιμότητα και την αποτελεσματικότητα του micro-MOOC, ως εκπαιδευτικό εργαλείο παροχής μη ακαδημαϊκών γνώσεων, που μπορεί να βελτιώσει την εμπειρία των φοιτητών στην πρώτη επαφή τους με το πανεπιστήμιο αλλά και καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών τους. Μέσα από την ανάλυση της λειτουργικότητας, της χρήσης του προγράμματος και του εκπαιδευτικού σχεδιασμού του αναδεικνύονται τα οφέλη της ψηφιακής εκπαίδευσης για μη ακαδημαϊκά θέματα όπως οι διοικητικές διαδικασίες, με στόχο την ομαλή ένταξη των φοιτητών στη φοιτητική ζωή.
Μέρος της εργασίας αποτελεί επίσης, η επισκόπηση του πεδίου, με βάση την ελληνική και τη διεθνή εμπειρία και η συγκριτική αξιολόγηση. Αναλύεται ο Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός του διαδικτυακού μαθήματος, η τεχνική υλοποίηση του micro-MOOC καθώς και η αξιολόγησή του.
Στην παρούσα εργασία εξετάζεται η δυνατότητα αξιοποίησης της ψηφιακής εκπαίδευσης για την υποστήριξη των φοιτητών σε μη ακαδημαϊκά θέματα καθώς και η αποτελεσματικότητα των MOOCs και των micro-MOOCs ως ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία. Συγχρόνως, προτείνονται βελτιώσεις για την διεύρυνση της προσβασιμότητας και της αύξησης του εύρους των φοιτητών (ή της μη αποχώρησής τους πριν την ολοκλήρωση), με απώτερο στόχο τη συνεχή βελτίωση της φοιτητικής εμπειρίας τους. | el |
dc.format.extent | 207 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Σχεδίαση και ανάπτυξη διαδικτυακού μαθήματος για την ανάπτυξη δεξιοτήτων καλής φοίτησης για προπτυχιακούς φοιτητές | el |
dc.title.alternative | Design and development of an online course for developing good study skills for undergraduate students | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | The Master's Thesis titled "Design and Development of an Online Course for Developing Good Study Skills for Undergraduate Students" with the title "Guide to Procedures and Registrations for New Undergraduate Students of the Department of Digital Systems at the University of Piraeus" aims at the design and development of a micro-MOOC, targeting the New Undergraduate Students of the Department of Digital Systems at the University of Piraeus. This micro-MOOC was created to assist students during the early stages of their studies, specifically in registrations, procedures, and their adaptation to the academic environment of the University of Piraeus.
This micro-MOOC was implemented using the Open EdX platform, a widely recognized platform for online courses, and functions as a digital guide-mentor, providing clear and structured information on the most necessary registrations for students (those that ensure a smooth and good academic course for them), necessary procedures, the use of university electronic services, and access to support resources. Its content structure consists of short educational videos and interactive presentations, designed to be easily understandable and accessible to all students.
This thesis examines the usefulness and effectiveness of the micro-MOOC as an educational tool for providing non-academic knowledge that can improve students' experience in their initial contact with the university and throughout their studies. Through the analysis of the functionality, usage, and educational design of the program, the benefits of digital education
for non-academic subjects, such as administrative procedures, are highlighted, aiming at the smooth integration of students into university life.
Part of the thesis also includes a review of the field, based on both Greek and international experience, and a comparative evaluation. The Educational Design of the online course, the technical implementation of the micro-MOOC, and its evaluation are analyzed.
This thesis examines the potential of utilizing digital education to support students in non-academic matters as well as the effectiveness of MOOCs and micro-MOOCs as digital educational tools. At the same time, improvements are proposed to expand accessibility and increase the retention of students (or prevent dropout before completion), with the ultimate goal of continuously enhancing their student experience. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Micro-MOOC | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικός σχεδιασμός | el |
dc.subject.keyword | Διαδικτυακό μάθημα | el |
dc.subject.keyword | Αυτορρυθμιζόμενη μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία | el |
dc.subject.keyword | Educational design | el |
dc.subject.keyword | Online course | el |
dc.subject.keyword | Self-regulated learning | el |
dc.subject.keyword | Digital educational tools | el |
dc.date.defense | 2024-10-11 | |