Εμφάνιση απλής εγγραφής

Design and implementation of carpooling matching algorithms

dc.contributor.advisorKonstantopoulos, Charalampos
dc.contributor.advisorΚωνσταντόπουλος, Χαράλαμπος
dc.contributor.authorBakiris, Emmanouil
dc.contributor.authorΜπακίρης, Εμμανουήλ
dc.date.accessioned2024-10-22T12:44:28Z
dc.date.available2024-10-22T12:44:28Z
dc.date.issued2024-10
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16881
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4303
dc.description.abstractΣτην παρούσα διπλωματική εργασία έγινε σχεδίαση και υλοποίηση δύο νέων αλγορίθμων που έχουν εφαρμογή στον διαμοιρασμό μετακινήσεων με ιδιωτικά οχήματα. Πιο συγκεκριμένα, εξετάσαμε μια ειδική περίπτωση κατά την οποία, πολλοί επιβάτες και οδηγοί πρόκειται να συνταξιδέψουν σε ένα συγκεκριμένο κοινό προορισμό. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται μείωση του κόστους των συμμετεχόντων κατά τη μετακίνηση τους, προσφέρεται ευελιξία στην ώρα και μειώνεται η διάρκεια του ταξιδιού, σε αντίθεση με την περίπτωση που η μετακίνηση γινόταν με μέσα μαζικής μεταφοράς. Επίσης, ο συνεπιβατισμός, όπως ονομάζεται αυτή η διαδικασία, έχει και άλλα πλεονεκτήματα, όπως η μείωση της κίνησης στους δρόμους, αφού άτομα μετακινούνται μαζί αντί μόνοι τους, με συνέπεια έναν θετικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Σε αυτή την εργασία, προτείνουμε δύο νέους αλγορίθμους που βασίζονται στον δημοφιλή γενετικό αλγόριθμο NSGA-II. Ο σκοπός τους, είναι να ταιριάξουν επιβάτες και οδηγούς που έχουν κοινό προορισμό, μεγιστοποιώντας την χωρητικότητα κάθε οχήματος και ταυτόχρονα ελαχιστοποιώντας την συνολική απόσταση που πρέπει να διανυθεί από τον οδηγό μέχρι τον προορισμό. Εξετάζουμε δύο περιπτώσεις: (α) όταν το πρόβλημα έχει έναν οδηγό και πολλούς επιβάτες και (β) όταν το πρόβλημα έχει πολλούς οδηγούς και πολλούς επιβάτες. Οι δύο αλγόριθμοι που παρουσιάζονται σε αυτή την εργασία έχουν εφαρμογή σε αυτές τις δυο περιπτώσεις και ουσιαστικά αφορούν τροποποιήσεις του γενετικού NSGA-II, ούτως ώστε να επιτύχουμε μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Πιο συγκεκριμένα, προτείνουμε: (α) τη χρήση μιας τεχνικής ομαδοποίησης, την εφαρμογή του DBSCAN αλγορίθμου, κατά τη διαδικασία της αρχικοποίησης του αρχικού πληθυσμού (β) έναν νέο γενετικό μηχανισμό δημιουργίας απογόνων που βασίζεται στη χωρική θέση των επιβατών και τέλος, (γ) ένα νέο γενετικό μηχανισμό τροποποίησης των λύσεων που εφαρμόζεται με μία μέθοδο τοπικής αναζήτησης. Επίσης, πραγματοποιήσαμε εκτενή ανάλυση και πειράματα για να διαπιστώσουμε την αποτελεσματικότητα των επιμέρους τροποποιήσεων που προτείνουμε σε αυτούς τους δύο νέους αλγορίθμους αλλά και να εξάγουμε συμπερασμάτα σχετικά με την ποιότητα των λύσεων. Τα αποτελέσματα ήταν ενθαρρυντικά, καθώς οι τροποποιήσεις φαίνεται να επηρεάζουν τις λύσεις προς το καλύτερο. Τέλος, κάναμε και μια μικρή αναφορά στις πιο γνωστές αρχιτεκτονικές που υπάρχουν στη βιβλιογραφία και που αφορούν την αυθεντικοποίηση των χρηστών και τη διασφάλιση της ιδιωτικότητάς τους, όταν πρόκειται να χρησιμοποιήσουν μια τέτοια εφαρμογή διαμοιρασμού μετακινήσεων.el
dc.format.extent92el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/*
dc.titleDesign and implementation of carpooling matching algorithmsel
dc.title.alternativeΣχεδίαση και υλοποίηση αλγορίθμων διαμοιρασμού μετακινήσεωνel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικήςel
dc.description.abstractENIn the current work, we design and implement two new algorithms applicable to problems in the transport domain. More specifically, we investigate a special case of a transportation domain problem, the carpooling problem. In that defined problem, multiple passengers and drivers commute in order to travel together and reduce their costs, environmental impact, have flexibility and decrease time of travel instead of with traditional means of transport. This thesis, proposes two new al- gorithms based on the popular genetic algorithm NSGA-II that solve the carpooling problem when the participants have the same destination. We examine two variants of the problem: (a) with one driver and multiple passengers and (b) with multiple drivers and multiple passengers. Our proposed modifications include a new initialization procedure based on a clustering heuristic for better selecting the initial population when NSGA-II is applied, a new crossover operator based on the spatial position of passengers, named spatial crossover operator, and a local search method for applying a newly designed mutation operator. The structure of the proposed algorithms is presented along with implementation details and tools used for their development. Also, extensive evaluation and experiments were conducted to measure the effectiveness of the proposed methods and assess the quality of the generated solutions. The results show that the two proposed algorithms and the techniques utilized in the modified NSGA-II algorithm affect the quality of the best solutions in a positive way. Finally, a brief overview of the most popular privacy and authentication schemes in such carpooling services that exist in the literature, is presented.el
dc.contributor.masterΚυβερνοασφάλεια και Επιστήμη Δεδομένωνel
dc.subject.keywordTransportation domainel
dc.subject.keywordCarpooling problemel
dc.subject.keywordGenetic algorithmsel
dc.subject.keywordCrossover operatorel
dc.subject.keywordMutation operatorel
dc.subject.keywordLocal-search methodel
dc.subject.keywordPrivacyel
dc.subject.keywordAuthentication schemeel
dc.date.defense2024-10


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»