Ηλεκτρονικό μάρκετινγκ στις φαρμακευτικές εταιρίες
Electronic marketing in pharmaceutical companies
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Παραδοσιακό μάρκετινγκ ; Ηλεκτρονικό μάρκετινγκ ; Ηλεκτρονικό εμπόριο ; Μείγμα μάρκετινγκ ; Φαρμακευτικό εμπόριοΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στο να διαφωτίσει τον αναγνώστη και την αναγνώστρια για το μάρκετινγκ γενικά και το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ ειδικά, στον τομέα των φαρμάκων. Στη σύγχρονη τεχνολογική, παγκοσμιοποιημένη και ψηφιακά μετασχηματισμένη πραγματικότητα, η διαλεκτική περί της αναγκαιότητας ενσωμάτωσης των νέων μέσων στο μάρκετινγκ και στο εμπόριο μοιάζει παρωχημένη. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το ερευνητικό ενδιαφέρον ως προς το συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο είναι έντονο, γεγονός που αποτυπώνεται σε έναν σημαντικό αριθμό μελετών.
Ο κλάδος των φαρμάκων και η δράση των φαρμακοβιομηχανιών είναι εξαιρετικής σημασίας για την εθνική οικονομία, αλλά και για την κοινωνία, καθώς είναι ο πιο άμεσα σχετιζόμενος με τη δημόσια υγεία και την ευημερία των πολιτών. Επιπροσθέτως, το μάρκετινγκ είναι ένα κοινώς παραδεδομένο πολύτιμο, αξιόπιστο και δοκιμασμένο «εργαλείο» στα χέρια όσων επιθυμούν να καινοτομήσουν, να προσφέρουν, αλλά και να κερδοφορήσουν σε ένα περιβάλλον με έντονο ανταγωνισμό, με μεγάλη πληθώρα παρεμφερών προϊόντων και υπηρεσιών, όπου ο αγώνας για το πλεονέκτημα και την αξία είναι αμείλικτος.
Για την πραγμάτωση του σκοπού και των στόχων της εργασίας γίνεται ενδελεχής ανάλυση πτυχών του παραδοσιακού και του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ, παρουσίαση του μείγματος μάρκετινγκ και του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς επίσης εξέταση του μάρκετινγκ στις φαρμακευτικές εταιρίες, με μελέτη περίπτωσης την εταιρία ΦΑΡΜΑΣΕΡΒ-Λίλλυ και σαφή εστίαση στην ανάλυση των στρατηγικών μάρκετινγκ που υιοθετεί και υλοποιεί. Στη μελέτη επιβεβαιώνονται τα πλεονεκτήματα μετάβασης από το παραδοσιακό στο ηλεκτρονικό, και η αναγκαιότητα επέκτασής τους στον τομέα των φαρμάκων, ιδίως στον απόηχο της υγειονομικής κρίσης/πανδημίας Covid-19.