Social media & διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού στη ναυτιλία
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Social media ; Ναυτιλία ; Ανθρώπινο δυναμικό ; HRΠερίληψη
Η παρούσα εργασία διερευνά τη διασταύρωση της διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού (HR) και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) από την οπτική γωνία των εταιρικών και ναυτιλιακών βιομηχανιών. Αρχικά, αναλύεται η σημασία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στις εταιρικές πρακτικές HR, παρουσιάζοντας πώς οι παραδοσιακές μέθοδοι εξελίσσονται με την ενσωμάτωση των social media. Εξετάζεται ο αντίκτυπος τους στις στρατηγικές HR, όπως η πρόσληψη προσωπικού, η δέσμευση των εργαζομένων, η επωνυμία του εργοδότη και η διαχείριση ταλέντων.
Στη συνέχεια, το ενδιαφέρον μετατοπίζεται στη ναυτιλιακή βιομηχανία, όπου η εργασία διερευνά την εξέλιξη των τεχνικών HR στον τομέα αυτό. Παρουσιάζονται ιστορικά ορόσημα και πιθανές μελλοντικές εξελίξεις, με έμφαση στην αυξανόμενη σημασία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη διαχείριση ανθρώπινων πόρων. Αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο τα social media ενσωματώνονται στις διαδικασίες HR και επηρεάζουν την πρόσληψη, τη δέσμευση των εργαζομένων, την επωνυμία του εργοδότη και τη διαχείριση ταλέντων στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις.
Η εργασία επίσης καταδύεται στις προκλήσεις της εφαρμογής των social media στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, όπως οι ανησυχίες για το απόρρητο και την ασφάλεια δεδομένων, η κατανόηση του τοπίου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και η εναρμόνιση των πολιτικών HR με τους διεθνείς κανονισμούς. Εξετάζονται οι βέλτιστες πρακτικές για τη δέσμευση στα social media, η εκπαίδευση του προσωπικού HR σε θέματα επάρκειας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και η αξιοποίηση αναλυτικών εργαλείων για τη λήψη αποφάσεων βάσει δεδομένων.
Η εργασία επιδιώκει να παράσχει μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση του τρόπου με τον οποίο οι πρακτικές HR επηρεάζονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τόσο σε εταιρικό όσο και σε ναυτιλιακό πλαίσιο, και να εξετάσει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται.