Εμφάνιση απλής εγγραφής

Τμηματοποίηση πελατών και πρόβλεψη πωλήσεων για μια ηλεκτρονική πλατφόρμα πωλήσεων

dc.contributor.advisorΑποστόλου, Δημήτριος
dc.contributor.authorΠαπανίκου, Αλεξάνδρα
dc.date.accessioned2024-08-27T09:05:40Z
dc.date.available2024-08-27T09:05:40Z
dc.date.issued2024-07
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16682
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4104
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο της αξιοποίηση τεχνολογιών μεγάλων δεδομένων (Big Data), έτσι ώστε να επιτευχθεί η ανάλυση δεδομένων, η τμηματοποίηση πελατών και η πρόβλεψη πωλήσεων μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας πωλήσεων. Η τμηματοποίηση των πελατών διενεργείται με τη χρήση της μεθόδου RFM (Recency, Frequency, Monetary), όπου οι πελάτες ομαδοποιούνται ανάλογα με την πρόσφατη δραστηριότητά τους στην πλατφόρμα, τη συχνότητα των αγορών τους και την οικονομική τους αξία, το οποίο δίνει σημαντικές πληροφορίες τη συμπεριφορά τους. Για την πρόβλεψη των πωλήσεων γίνεται χρήση του μοντέλου Holt-Winters στο οποίο λαμβάνονται υπόψιν οι εποχικές τάσεις και οι διακυμάνσεις των δεδομένων. Το συγκεκριμένο μοντέλο μέσω της εκθετικής εξομάλυνσης, προσφέρει αξιόπιστες προβλέψεις που βοηθούν τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν πιο αποδοτικές στρατηγικές και να διαχειριστούν τα αποθέματα και τους πόρους τους πιο αποτελεσματικά. Τα αποτελέσματα της πρόβλεψης αξιολογούνται και συγκρίνονται με τις πραγματικές πωλήσεις για την επαλήθευση της ακρίβειας του μοντέλου. Τα συνολικά αποτελέσματα της ανάλυσης δείχνουν ότι η χρήση της ανάλυσης RFM και του μοντέλου πρόβλεψης Holt-Winters είναι εφικτό να βελτιώσει σημαντικά τη λήψη αποφάσεων στις επιχειρήσεις, καθώς παρέχεται μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τη συμπεριφορά των πελατών και τις μελλοντικές τάσεις των πωλήσεων.el
dc.format.extent96el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΤμηματοποίηση πελατών και πρόβλεψη πωλήσεων για μια ηλεκτρονική πλατφόρμα πωλήσεωνel
dc.title.alternativeCustomer segmentation and sales forecast for e-shopel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικήςel
dc.description.abstractENThis thesis aims to leverage Big Data technologies to achieve data analysis, customer segmentation, and sales forecasting for an e-commerce sales platform. Customer segmentation is performed using the RFM (Recency, Frequency, Monetary) method, where customers are grouped based on their recent activity on the platform, the frequency of their purchases, and their monetary value, providing significant insights into their behavior. For sales forecasting, the Holt-Winters model is used, which considers seasonal trends and data fluctuations. This model, through exponential smoothing, offers reliable forecasts that help businesses create more efficient strategies and manage their inventory and resources more effectively. The forecasting results are evaluated and compared with actual sales to verify the model's accuracy. The overall analysis results show that the use of RFM analysis and the Holt-Winters forecasting model can significantly improve decision-making in businesses by providing a more comprehensive view of customer behavior and future sales trends.el
dc.contributor.masterΚυβερνοασφάλεια και Επιστήμη Δεδομένωνel
dc.subject.keywordBig datael
dc.subject.keywordRFM analysisel
dc.subject.keywordForecastingel
dc.subject.keywordHolt Wintersel
dc.date.defense2024-07-26


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»