Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η εφαρμογή της επαυξημένης πραγματικότητας (AR) στην εκπαιδευτική διαδικασία: μία μελέτη περίπτωσης AR στην επιχειρηματικότητα

dc.contributor.advisorΠαρασκευά, Φωτεινή
dc.contributor.authorΚωνσταντινίδη, Χαρίκλεια
dc.date.accessioned2024-08-02T07:06:03Z
dc.date.available2024-08-02T07:06:03Z
dc.date.issued2024-07
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16649
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4071
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον για την εφαρμογή της επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality – AR) στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι ολοένα και αυξανόμενο. Στόχος είναι η δημιουργία καινοτόμων περιβαλλόντων μάθησης για την επίτευξη μιας μοναδικής μαθησιακής εμπειρίας. Επιπρόσθετα, η εξατομίκευση για την προώθηση μιας μάθησης χωρίς αποκλεισμούς με χρήση AR είναι επίσης ένας αυξανόμενος τομέας ενδιαφέροντος. Φυσικά, υπάρχουν περιορισμοί και κωλύματα όσον αφορά την εφαρμογή της AR στην εκπαιδευτική διαδικασία που αξίζει να προβληματίσουν την επιστημονική κοινότητα και να επιλυθούν. Στην παρούσα εργασία θα αναλυθεί - εκτός των άλλων - η αξιοποίηση της επαυξημένης πραγματικότητας σε ένα εργαστηριακό μάθημα για την επιχειρηματικότητα το οποίο είναι σχεδιασμένο με τις αρχές της Σχεδιαστικής Σκέψης (design thinking) και την στρατηγική των Έξι Σκεπτόμενων Καπέλων του de Bono (6 thinking hats). Το εργαστήριο χωρίστηκε σε 2 μέρη. Οι ενότητες και οι δραστηριότητες του 1ου μέρους διαρθρώθηκαν με βάση τα στάδιά του και ενορχηστρώθηκε με τη δημιουργική στρατηγική “The 6 thinking hats” και οι δραστηριότητες του 2ου μέρους όπου εμπλέκεται και η τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας (AR), ενισχύθηκε με την παιχνιδοποίηση (gamification), με στόχο την διάδραση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων μεταξύ των εκπαιδευομένων. Το εκπαιδευτικό σενάριο που αναπτύχθηκε και οι δραστηριότητες που το στελέχωσαν, αποβλέπουν στο να εξετασθεί ο βαθμός επιτυχίας της παρέμβασης καθώς επίσης κι άλλοι δείκτες που θα αναλυθούν περεταίρω. Τέλος θα γίνει μια συστηματική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας για την επαυξημένη πραγματικότητα σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα λαμβάνοντας υπόψη τους παράγοντες βάσει των οποίων θα αναπτυχθεί η έρευνα. Η μελέτη εφαρμόστηκε σε δείγμα φοιτητών οι οποίοι κλήθηκαν να φέρουν εις πέρας τις δραστηριότητες που υπήρχαν ανά θεματική ενότητα του μαθήματος καθώς επίσης να απαντήσουν στα αντίστοιχα ερωτηματολόγια. Η συμβολή της παρούσας μελέτης επικεντρώνεται στην ανάδειξη της αποτελεσματικότητας του εναλλακτικού τρόπου παρέμβασης μέσω της εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Τέλος, θα αναλυθούν τα αποτελέσματα της έρευνας και να αναδειχθεί το οποιοδήποτε ερευνητικό πρόβλημα που επιδέχεται περεταίρω μελέτης.el
dc.format.extent101el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΗ εφαρμογή της επαυξημένης πραγματικότητας (AR) στην εκπαιδευτική διαδικασία: μία μελέτη περίπτωσης AR στην επιχειρηματικότηταel
dc.title.alternativeApplied Augmented Reality in educational process: an AR case study in entrepreneurshipel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENIn recent years the interest in the application of Augmented Reality (AR) during the educational process is growing. The goal is, to create innovative learning environments to a unique learning experience. Additionally, the term of “personalization” to promote inclusive learning using AR, is also a growing the area of interest. Surely, there are limitations and obstacles to the application of AR in the educational process that deserve to be raised by the scientific community and resolved. This paper will analyze - among others - the use of augmented reality in a laboratory course for entrepreneurship which is designed with the principles of Design Thinking and the strategy of de Bono's Six Thinking Hats. The workshop was divided into 2 parts. The modules and activities of the 1st part were structured based on its stages and orchestrated with the creative strategy "The 6 thinking hats" and the activities of the 2nd part, where augmented reality (AR) technology is also involved, were enhanced with gamification), with the aim of interaction and skill development among trainees. The training scenario developed and the activities that staffed it, aim to examine the degree of success of the intervention as well as other indicators that will be analyzed further. Finally, there will be a systematic review of the literature on augmented reality in educational settings, considering the factors based on which research will be developed. The study was applied to a sample of students who were asked to complete the activities that existed by thematic module of the course as well as to answer the corresponding questionnaires. The contribution of this study focuses on highlighting the effectiveness of the alternative mode of intervention through the application of augmented reality in the educational process. Finally, the results of the research will be analyzed and any research problem that is susceptible to further study will be highlighted.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordτεχνητή νοημοσύνηel
dc.subject.keywordεπαυξημένη πραγματικότηταel
dc.subject.keywordσχεδιαστική σκέψηel
dc.subject.keywordσχεδιαστική σκέψη και επιχειρηματικότηταel
dc.subject.keywordεκπαίδευσηel
dc.subject.keywordεφαρμογές επαυξημένης πραγματικότηταςel
dc.date.defense2024-07


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»