Σχέσεις οικογένειας - σχολείου & πως επηρεάζουν τις σχολικές επιδόσεις
Family and school relationships and how they affect school performance
Master Thesis
Συγγραφέας
Μαρίνου, Δέσποινα
Ημερομηνία
2024-07Επιβλέπων
Κοτταρίδη, ΚωνσταντίναΧλέτσος, Μιχαήλ
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Οικογένεια ; Μαθητικές επιδόσεις ; Εκπαιδευτικά αποτελέσματα ; Μάθηση ; Εκπαιδευτικοί ; Μαθητές ; Συνεργασία ; Γονεϊκή συμμετοχή ; Γονεϊκή εμπλοκήΠερίληψη
Οι σχέσεις μεταξύ σχολείου και οικογένειας παίζουν κρίσιμο ρόλο στην ακαδημαϊκή επιτυχία των μαθητών. Η συνεργασία και η επικοινωνία μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών δημιουργούν ένα υποστηρικτικό περιβάλλον που ενισχύει τη μάθηση. Η ενεργή συμμετοχή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία, όπως η παρακολούθηση της προόδου των παιδιών, η παροχή βοήθειας στις εργασίες και η συμμετοχή σε σχολικές δραστηριότητες, συμβάλλει στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών και στη βελτίωση των επιδόσεών τους.
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να κατανοήσει το πως η επικοινωνία μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών επηρεάζουν την μαθησιακή πορεία και επιτυχία των παιδιών, να αναλύσει τους παράγοντες που διευκολύνουν ή δυσχεραίνουν τη δημιουργία αποτελεσματικών σχέσεων, να εξετάσει τις στρατηγικές και τις πρακτικές που μπορούν να εφαρμοστούν για την ενίσχυση αυτής της συνεργασίας και να καταγράψει τις απόψεις και εμπειρίες γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών.
O στόχος αυτός υλοποιήθηκε μέσω μιας ποσοτικής έρευνας με δύο ερωτηματολόγια, η οποία ανέδειξε τις αντιλήψεις τόσο των εκπαιδευτικών, όσο και των γονέων. Τα ευρήματα επιβεβαίωσαν μία θετική εικόνα για την σημασία του ρόλου που διαδραματίζουν οι σχέσεις των εκπαιδευτικών με τους γονείς και κηδεμόνες στα μαθησιακά αποτελέσματα των παιδιών.