dc.contributor.advisor | Θεοτοκάς, Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Καραθάνου, Χαϊδούλα | |
dc.date.accessioned | 2024-06-12T06:45:44Z | |
dc.date.available | 2024-06-12T06:45:44Z | |
dc.date.issued | 2024-05 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16527 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3949 | |
dc.description.abstract | Το ναυτικό επάγγελμα διαθέτει πολλές ομοιότητες με τη σύγχρονη επαγγελματική ζωή,
αλλά παρουσιάζει και μοναδικές προκλήσεις. Ένας σημαντικός παράγοντας
διαφοροποίησης είναι ότι οι ναυτικοί μπορεί να παραμένουν έως και 12 συνεχόμενους
μήνες πάνω σε ένα πλοίο, το οποίο αποτελεί το χώρο εργασίας, διαβίωσης και
αναψυχής τους. Η εργασία στο πλοίο εγκυμονεί πολλούς στρεσογόνους παράγοντες
που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τις κρίσιμες λειτουργίες ασφάλειας, την
παραγωγικότητα και τη μακροχρόνια παραμονή στο επάγγελμα. Η επαγγελματική
υγεία, η ασφάλεια και η ευημερία των ναυτικών εξαρτώνται από μια σειρά
αλληλοεξαρτώμενων παραγόντων σε μικρο-, μεσο- και μακροεπίπεδο.
Στην παρούσα έρευνα, προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε και να αναλύσουμε τους
παράγοντες που επηρεάζουν την ευημερία των ναυτικών, ώστε να αναπτύξουμε
κατάλληλες προληπτικές στρατηγικές και μέτρα προώθησης. Προτείνονται
στρατηγικές και μέτρα που ξεκινούν από το μεμονωμένο ναυτικό και επεκτείνονται σε
ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η ανάπτυξη θάρρους στο πλήρωμα είναι
σημαντική, καθώς επιτρέπει στους εργαζόμενους να αναγνωρίζουν και να
αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις προβληματικές καταστάσεις. Για να γεφυρωθεί το
χάσμα μεταξύ πολιτικής και πρακτικής, το νομοθετικό πλαίσιο πρέπει να μεταφραστεί
σε πρακτικές διαδικασίες που είναι κατανοητές και εφαρμόσιμες από τα μεσαία
στελέχη της ναυτιλιακής επιχείρησης, τα οποία βρίσκονται στην αιχμή του δόρατος
και συχνά λειτουργούν με περιορισμένους πόρους και χρόνο για λήψη αποφάσεων. | el |
dc.format.extent | 82 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Η ανάπτυξη της ευημερίας των ναυτικών και η παραμονή στο ναυτικό επάγγελμα | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The maritime profession has many similarities with modern working life, but it also
presents unique challenges. One important differentiating factor is that seafarers can
spend up to 12 months continuously on board a ship, which is their place of work, living
and recreation. Working on board involves many stressors that can negatively impact
critical safety functions, productivity and long-term retention. The occupational health,
safety and welfare of seafarers depend on a number of interdependent factors at micro,
medium and macro levels.
In this research, we tried to identify and analyse the factors that affect the well-being of
seafarers in order to develop appropriate preventive strategies and promotional
measures. We propose strategies and measures starting from the individual seafarer and
extending to the entire shipping industry. Developing confidence in the crew is
important as it enables workers to recognise and deal effectively with problematic
situations. To bridge the gap between policy and practice, the legislative framework
needs to be translated into practical procedures that are understood and implemented
by middle managers in the shipping business, who are at the forefront edge and often
operate with limited resources and time for decision-making. | el |
dc.corporate.name | Σχολή Ναυτικών Δοκίμων | el |
dc.contributor.master | ΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Ασφάλεια στην εργασία | el |
dc.subject.keyword | Υγεία στην εργασία | el |
dc.subject.keyword | Ναυτικό επάγγελμα | el |
dc.subject.keyword | Στρεσογόνοι παράγοντες | el |
dc.date.defense | 2024-05-20 | |