Απαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές άνθρακα : επισκόπηση έρευνας, τεχνολογικής ανάπτυξης και προτάσεων καινοτομίας
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Απανθρακοποίηση ; Υδρογόνο ; Αμμωνία ; Βιοκαύσιμα ; Κατανάλωση καυσίμου ; Μείωση ταχύτητας ; ΠλοίαΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις πιθανές διαδρομές και τις πιθανές
διαθέσιμες τεχνολογίες που θα βοηθήσουν τον ναυτιλιακό τομέα να επιτύχει
τους στόχους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για απαλλαγή από
τις εκπομπές άνθρακα έως το 2050. Έχει αυξηθεί το ενδιαφέρον από
σημαντικούς ενδιαφερόμενους φορείς σχετικά με την πλήρη απαλλαγή από τον
άνθρακα, όπως αποδεικνύεται από έρευνες αγοράς που διεξήγαγαν η Shell και
η Deloitte. Ωστόσο, η πλήρης απαλλαγή από τον άνθρακα θα απαιτήσει
οικονομικά κίνητρα και πολιτικές σε διεθνές και σε περιφερειακό επίπεδο,
δεδομένου ότι ο ναυτιλιακός τομέας συνεισφέρει ~3% στις εκπομπές αερίων του
θερμοκηπίου (GHG). Η ανασκόπηση, βασισμένη σε ερευνητικά άρθρα και
βιβλιογραφία, πραγματεύεται τεχνοοικονομικά προβλήματα ή/και οφέλη για
τεχνολογίες που θα βοηθήσουν τον ναυτιλιακό τομέα να επιτύχει τους στόχους
του ΙΜΟ. Η ανασκόπηση παρουσιάζει μια συζήτηση για την πρόσφατη
βιβλιογραφία σχετικά με την πυρηνική ενέργεια, τα εναλλακτικά καύσιμα
(υδρογόνο, αμμωνία, μεθανόλη), τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (βιοκαύσιμα,
αιολική, ηλιακή), την ωριμότητα των τεχνολογιών (κυψέλες καυσίμου,
κινητήρες εσωτερικής καύσης), καθώς και τις τεχνικές και επιχειρησιακές
στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων για νέα και υπάρχοντα
πλοία (μείωση της ταχύτητας του πλοίου, καθαρισμός και επίστρωση, ανάκτηση
απορριπτόμενης θερμότητας, σχεδιασμός γάστρας και έλικας). Οι στόχοι του
ΙΜΟ για το 2050 θα επιτευχθούν μέσω ριζικής τεχνολογικής αλλαγής, σε
συνδυασμό με τη βοήθεια κοινωνικών πιέσεων, οικονομικών κινήτρων,
ρυθμιστικών και νομοθετικών μεταρρυθμίσεων σε τοπικό, περιφερειακό και
διεθνές επίπεδο.