Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΖάννης, Θεόδωρος
dc.contributor.authorΣκάλκος, Χαραλάμπης
dc.date.accessioned2024-05-24T07:14:58Z
dc.date.available2024-05-24T07:14:58Z
dc.date.issued2023-04
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16484
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3906
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις πιθανές διαδρομές και τις πιθανές διαθέσιμες τεχνολογίες που θα βοηθήσουν τον ναυτιλιακό τομέα να επιτύχει τους στόχους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα έως το 2050. Έχει αυξηθεί το ενδιαφέρον από σημαντικούς ενδιαφερόμενους φορείς σχετικά με την πλήρη απαλλαγή από τον άνθρακα, όπως αποδεικνύεται από έρευνες αγοράς που διεξήγαγαν η Shell και η Deloitte. Ωστόσο, η πλήρης απαλλαγή από τον άνθρακα θα απαιτήσει οικονομικά κίνητρα και πολιτικές σε διεθνές και σε περιφερειακό επίπεδο, δεδομένου ότι ο ναυτιλιακός τομέας συνεισφέρει ~3% στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG). Η ανασκόπηση, βασισμένη σε ερευνητικά άρθρα και βιβλιογραφία, πραγματεύεται τεχνοοικονομικά προβλήματα ή/και οφέλη για τεχνολογίες που θα βοηθήσουν τον ναυτιλιακό τομέα να επιτύχει τους στόχους του ΙΜΟ. Η ανασκόπηση παρουσιάζει μια συζήτηση για την πρόσφατη βιβλιογραφία σχετικά με την πυρηνική ενέργεια, τα εναλλακτικά καύσιμα (υδρογόνο, αμμωνία, μεθανόλη), τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (βιοκαύσιμα, αιολική, ηλιακή), την ωριμότητα των τεχνολογιών (κυψέλες καυσίμου, κινητήρες εσωτερικής καύσης), καθώς και τις τεχνικές και επιχειρησιακές στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων για νέα και υπάρχοντα πλοία (μείωση της ταχύτητας του πλοίου, καθαρισμός και επίστρωση, ανάκτηση απορριπτόμενης θερμότητας, σχεδιασμός γάστρας και έλικας). Οι στόχοι του ΙΜΟ για το 2050 θα επιτευχθούν μέσω ριζικής τεχνολογικής αλλαγής, σε συνδυασμό με τη βοήθεια κοινωνικών πιέσεων, οικονομικών κινήτρων, ρυθμιστικών και νομοθετικών μεταρρυθμίσεων σε τοπικό, περιφερειακό και διεθνές επίπεδο.el
dc.format.extent80el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΑπαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές άνθρακα : επισκόπηση έρευνας, τεχνολογικής ανάπτυξης και προτάσεων καινοτομίαςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.corporate.nameΣχολή Ναυτικών Δοκίμωνel
dc.contributor.masterΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογίαel
dc.subject.keywordΑπανθρακοποίησηel
dc.subject.keywordΥδρογόνοel
dc.subject.keywordΑμμωνίαel
dc.subject.keywordΒιοκαύσιμαel
dc.subject.keywordΚατανάλωση καυσίμουel
dc.subject.keywordΜείωση ταχύτηταςel
dc.subject.keywordΠλοίαel
dc.date.defense2024-04-26


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»