Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΣαΐτη, Άννα
dc.contributor.authorΛάμτσε, Αρτεμίσα
dc.date.accessioned2024-04-18T05:58:16Z
dc.date.available2024-04-18T05:58:16Z
dc.date.issued2024-01
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16405
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3827
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία διερευνά και αναλύει τις απόψεις του εκπαιδευτικού προσωπικού της Ελλάδας αναφορικά με τις έννοιες του ψυχολογικού κεφαλαίου, της εργασιακής δέσμευσης και του job crafting. Συγκεκριμένα, γίνονται αναφορές όσον αφορά την έννοια του ψυχολογικού κεφαλαίου και των διαστάσεων της, την έννοια του job crafting και την έννοια της εργασιακής δέσμευσης και των διαστάσεων της. Η έννοια της εργασιακής δέσμευσης ξεκίνησε να μελετάται σχετικά πρόσφατα και αυτό ίσως επειδή οι έρευνες που πραγματοποιούνται δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον και αυτό πιθανώς οφείλεται στο ερευνητικό ενδιαφέρον για τις θετικές πτυχές της εργασιακής ζωής (Nelson & Cooper, 2007). Παράλληλα έρευνες αναφέρουν πως το ψυχολογικό κεφάλαιο έχει ύψιστη σημασία για την προώθηση της καριέρας (Chen & Lim, 2012), δεν έχει κάποια μαγική συνταγή όμως και απαιτεί υπομονή και χρόνο από το άτομο καθώς δεν είναι μια εύκολη διαδικασία. Τέλος η έρευνα εστιάζει και στην έννοια του job crafting, που εισήχθη από τους Wrzesniewski και Dutton (2001:179), και ορίζεται ως «οι φυσικές και οι γνωστικές αλλαγές που κάνουν τα άτομα στην εργασία τους ή στα σχεσιακά όρια της εργασίας τους», (Wrzesniewski & Dutton, 2001:179). Στην έρευνα αυτή συμμετείχαν 185 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων της Ελλάδας και η έρευνα ήταν ποσοτική. Η συλλογή του δείγματος έγινε με συμπτωματική δειγματοληψία και την συλλογή ερωτηματολογίων, τα οποία απαντήθηκαν ηλεκτρονικά από τους εκπαιδευτικούς. Γενικότερα, λιγοστές είναι οι έρευνες που έχουν γίνει σχετικά με την σύνδεση των τριών αυτών εννοιών στο κομμάτι της εκπαίδευσης για αυτό και η συγκεκριμένη έρευνα εστίασε το ενδιαφέρον της εκεί. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας δείχνουν πως οι τρείς έννοιες αυτές συνδέονται άμεσα η μια με την άλλη και πως πολλές φορές η μια μπορεί να λειτουργήσει ως παράγοντας πρόβλεψης της άλλης. Ταυτόχρονα θετική συσχέτιση παρατηρήθηκε μεταξύ των τριών αυτών μεταβλητών αλλά και των διαστάσεων που η κάθε μια περιλαμβάνει. Επομένως, τα ευρήματα της εν λόγω έρευνας έδειξαν να συμφωνούν με τα ευρήματα της υπόλοιπης βιβλιογραφίας.el
dc.format.extent53el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΗ σύνδεση της εργασιακής δέσμευσης, του ψυχολογικού κεφαλαίου και του job crafting στην εκπαίδευσηel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThis paper investigates and analyzes the opinions of the educational staff of Greece regarding the concepts of psychological capital, work commitment and job crafting. Specifically, references are made regarding the concept of psychological capital and its dimensions, the concept of job crafting and the concept of work commitment and its dimensions. The concept of work engagement began to be studied relatively recently and this is perhaps because the researches that are carried out show great interest and this is probably due to the growing research interest in the positive aspects of work life (Nelson & Cooper, 2007). At the same time, research reports that psychological capital is of utmost importance in career advancement (Chen & Lim, 2012). Of course, the psychological capital does not have a magic formula, but it requires time from the person as it is not an easy process. Finally, the research also focuses on the concept of job crafting, introduced by Wrzesniewski and Dutton (2001), and defined as "the physical and cognitive changes that individuals make in their work or in the relational boundaries of their work", (Wrzesniewski & Dutton, 2001:179). 185 teachers of all grades in Greece participated in this research and the research was quantitative. The collection of the sample was done by random sampling and the collection of questionnaires, which were answered electronically by the teachers. More generally, there are few researches that have been done regarding the connection of these three concepts in the part of education for this and this particular research focused its interest there. The results of this research show that these three concepts are directly related to each other and that many times one can act as a predictor of the other. At the same time, a positive correlation was observed between these three variables as well as the dimensions that each one includes. Therefore, the findings of this research appeared to agree with the findings of the rest of the literature.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΨυχολογικό κεφάλαιοel
dc.subject.keywordΕργασιακή δέσμευσηel
dc.subject.keywordJob craftingel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικοίel
dc.date.defense2024-04-16


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»