Σχεδίαση εκπαιδευτικού επιτραπέζιου παιχνιδιού επαυξημένης πραγματικότητας για την καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επαυξημένη πραγματικότητα ; Εκπαιδευτικό παιχνίδι ; Επιτραπέζιο παιχνίδι ; Σπατάλη τροφίμωνΠερίληψη
Τις τελευταίες δεκαετίες η σπατάλη τροφίμων έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις με σοβαρές κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις. Ως εκ τούτου, αποτελεί ζητούμενο η ενίσχυση της ευαισθητοποίησης και η επιμόρφωση σχετικά με αυτό το ζήτημα. H παρούσα διπλωματική εργασία επιδιώκει να συμβάλλει σε αυτή τη κατεύθυνση μέσα από τη σχεδίαση ενός εκπαιδευτικού παιχνιδιού, το οποίο συνδυάζει την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας με την παιδαγωγική προσέγγιση των επιτραπέζιων παιχνιδιών. Ο συνδυασμός αυτών των δύο, αναμένεται να ενισχύσει το ενδιαφέρον των μαθητών καθώς και να συμβάλλει θετικά στην επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων. Σκοπός του προτεινόμενου παιχνιδιού είναι να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές σχετικά με το φαινόμενο της σπατάλης τροφίμων, καθώς και να ενισχύσει την ανάληψη πρωτοβουλιών για την υιοθέτηση βιώσιμων συνηθειών.
Αναγνωρίζοντας την έλλειψη επαρκούς γνώσης σχετικά με αυτό το ζήτημα, έχουν δημιουργηθεί αρκετά εκπαιδευτικά προγράμματα που στοχεύουν στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με αυτό το πρόβλημα. Ένα τέτοιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι το «Μπορούμε στο Σχολείο», το οποίο έχει σχεδιαστεί από την μη κυβερνητική οργάνωση «Μπορούμε». Η συγκεκριμένη ΜΚΟ στοχεύει στη μείωση της σπατάλης τροφίμων και την αύξηση της επισιτιστικής στήριξης σε όλη την Ελλάδα. Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματός της αποτέλεσε τη βάση για τον σχεδιασμό του προτεινόμενου παιχνιδιού, στόχος του οποίου είναι να παρουσιάσει με έναν ενδιαφέρων τρόπο το πρόβλημα και να παρακινήσει τους μαθητές να συμβάλλουν στην εξάλειψή του. To παιχνίδι αυτό, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί μελλοντικά σε αντίστοιχες εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες και δράσεις.