Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΔανιήλ, Γεώργιος
dc.contributor.authorΜαυροσκούφης, Κωνσταντίνος
dc.date.accessioned2024-03-29T06:40:25Z
dc.date.available2024-03-29T06:40:25Z
dc.date.issued2024-02
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16326
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3748
dc.description.abstractΥπάρχουν γεωγραφικά σημεία στον πλανήτη, τα οποία εκ φύσεως, είναι πιο προνομιούχα από κάποια άλλα. Η γεωγραφία και η φύση έχουν παίξει τόσο καθοριστικό ρόλο σε αυτές τις περιοχές, που συχνά αποτελούν το «μήλον της έριδος» μεταξύ των διεκδικητών, οι οποίοι τις περισσότερες φορές είναι τα εθνικά κράτη. Ένα προνομιούχο σημείο, το οποίο θα μπορούσε να είναι μια διώρυγα ή στενά υψίστης σημασίας, διαμέσου των οποίων διέρχονται καθημερινά εκατοντάδες πλοία, ή ακόμα, ακτογραμμή πολλών τετραγωνικών χιλιομέτρων, προσφέρουν στο κράτος το οποίο κατέχει ένα ή και όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα υπόλοιπα γειτνιάζοντα κράτη. Αυτό από μόνο του δίνει ώθηση στην οικονομική μεγέθυνση και ευημερία των πολιτών, κάτι που στη συνέχεια οδηγεί σε ανάπτυξη, σε καινοτομία και φυσικά, σε αλματώδη τεχνολογική εξέλιξη. Δέκτης όλων αυτών των πλεονεκτημάτων, θα μπορούσε να χαρακηριστεί ο κλάδος της ναυτιλίας. Ένας κλάδος κατά τον οποίο, αγαθά και υπηρεσίες μεταφέρονται από μια περιοχή που διαθέτει πλεονάζοντες πόρους (εξαγωγέας) σε μια άλλη, που έχει έλλειψη (εισαγωγέας). Κράτη με ναυτοσύνη, δηλαδή με ναυτική παράδοση και ιστορία, τα οποία έχουν αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα λόγω της γεωγραφίας τους, και τα οποία, συν τοις άλλοις, διαθέτουν και διαχειρίζονται διώρυγες και στενά ύψιστου ενδιαφέροντος για τη ναυσιπλοΐα, είναι ισχυρά στο παγκόσμιο «γίγνεσθαι», ασκούν γεωπολιτική επιρροή και χρήζουν ιδιαίτερης μελέτης, λόγω της στρατηγικής τους σημασίας. Στην παρούσα εργασία, θα μελετηθούν οι βασικότερες διώρυγες παγκοσμίως με τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή κίνηση, δηλαδή οι διώρυγες του Σουέζ και του Παναμά, και θα εξεταστούν η ιστορία τους, τα προβλήματα που αντιμετώπισαν και ακόμα αντιμετωπίζουν αλλά και τρόποι βελτίωσης των υποδομών τους. Στη συνέχεια, θα μελετηθεί και η σχεδιαζόμενη διώρυγα της Κωνσταντινούπολης, ένα έργο και ελληνικού ενδιαφέροντος, καθώς σε περίπτωση περάτωσής του, θα αλλάξουν πολλά στη διπλωματική σκακιέρα της περιοχής. Στη συνέχεια της εργασίας, θα αναφερθούν τα πολύ σημαντικά περάσματα του Ορμούζ και του Βοσπόρου, ενώ θα διερευνηθούν και σημαντικά νομικά ζητήματα που θα καλύψουν θέματα, όπως τα στενά μεταξύ Κέρκυρας και Αλβανίας, την παρακώλυση του θαλάσσιου διαύλου του Σουέζ από το “Ever Given” και τις επιπτώσεις που αυτή είχε στην οικονομία. Στην εργασία θα αποσαφηνιστούν διάφορα στοιχεία Δικαίου και χρήσιμοι ορισμοί με νομικό υπόβαθρο, ώστε να καταστεί στον αναγνώστη περισσότερο σαφές το νομικό πλαίσιο που διέπει τις διώρυγες και τα διεθνή στενά και θα γίνει επίσης αναφορά στο Περιβαλλοντικό Δίκαιο Θάλασσας και στις Αρχές του Ενωσιακού Δικαίου Περιβάλλοντος.el
dc.format.extent152el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΗ σημασία της "διώρυγας" και των διεθνών στενών και ο αντίκτυπός τους στη διεθνή ναυσιπλοΐαel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThere are geographical points on this planet, which are more privileged than others by nature. Geography and mother – nature have such a crucial role in these regions, which are constantly asserted by nation-states, the biggest rivals among the contenders. A privileged point, which could be a canal or straits of great importance, where hundreds of ships get through daily or maybe, a coastline of many square meters long, can provide the state, which could possess all of them or a part of these characteristics, with a comparative advantage beside the rest adjacent countries. This advantage may boost the economic growth and the prosperity of the citizens, and therefore, leads to development, innovation and of course, to an extended technological advancement. Recipient of all these benefits, it might be the shipping industry. A kind of industry, where goods and services are transported from a region with plenty of sources (exporter) to another one in deficiency (importer). Countries with seamanship, namely with naval history and tradition, which possess this type of comparative advantage because of their geographical position and, into the bargain, handle canals and straits of highly importance for ship navigation, are powerful enough at the global firmament, influence the geopolitical status quo and require deep examination and research, because of their strategic importance. At this dissertation, the most basal worldwide canals with high naval traffic will be examined, such as the canals of Suez and Panama. Also, the history, the problems that were and are still dealt with, and of course, supposed means of amelioration of the infrastructure will be delved in. Furthermore, the arranged canal of Constantinople will be mentioned, which is a project of Greek interest too. In case of completion, the diplomacy of the region will be changed. Moving deeper at the assignment, the passages of Hormuz and Bosporus will be perused and meanwhile, case studies will be analyzed, covering issues like the passage between Corfu and Albania, the obstruction of the shipping lane of Suez Canal by the container ship “Ever Given” and the impacts in economy. In the dissertation will be clarified various elements of Law and useful definitions with a legal background to make the legal framework governing canals and international straits clearer to the reader. Reference will also be made to the Environmental Law of the Sea and the Principles of EU Environmental Law.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΣτενάel
dc.subject.keywordΣουέζel
dc.subject.keywordΠαναμάςel
dc.subject.keywordΒόσποροςel
dc.subject.keywordΟρμούζel
dc.subject.keywordΚωνσταντινούποληel
dc.subject.keywordΝαυτιλίαel
dc.subject.keyword"Ever Given"el
dc.subject.keywordΠεριβαλλοντικό δίκαιο θάλασσαςel
dc.subject.keywordΕνωσιακό δίκαιοel
dc.subject.keywordΣτοιχεία δικαίουel
dc.subject.keywordΔιώρυγαel
dc.date.defense2023-10-05


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»