Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΜιχελακάκης, Νικόλαος
dc.contributor.authorΡούτση, Μαρία
dc.date.accessioned2024-03-14T06:42:40Z
dc.date.available2024-03-14T06:42:40Z
dc.date.issued2024-02-23
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16274
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3696
dc.description.abstractΠεδίο μελέτης της παρούσας εργασίας αποτέλεσε η έννοια της χρηματοδότησης στην εκπαίδευση. Η σπουδαιότητα και η δυναμική της εκπαίδευσης έχουν επισημανθεί ευρέως στη βιβλιογραφία, όπως επίσης και τα οργανωτικά μοντέλα των εκπαιδευτικών συστημάτων. Σε ότι αφορά την Ευρώπη, τα μοντέλα αυτά διαφοροποιούνται ανά χώρα και αφορούν την ενιαία δομή εκπαίδευσης, την παροχή κοινού βασικού αναλυτικού προγράμματος και τη διαφοροποιημένη κατώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η Ελλάδα ακολουθεί το μοντέλο παροχής κοινού βασικού αναλυτικού προγράμματος, όπως διάφορες χώρες της Δυτικής και Νότιας Ευρώπης. Σε ότι αφορά τη χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων στις χώρες της Ε.Ε. και με βάση τη μελέτη των στατιστικών στοιχείων, διαπιστώθηκε ότι υπάρχει μεγάλη ποικιλομορφία μεταξύ των κρατών - μελών σχετικά με τον τρόπο της μεταβίβασης των πόρων. Παρόλα αυτά, στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. υφίσταται ένας αλγόριθμος με βάση τον οποίο υπολογίζονται οι πόροι που πρέπει να μεταβιβαστούν σε μια σχολική μονάδα, με βάση το πλήθος των μαθητών που φοιτούν σε μια σχολική μονάδα ή/και το πλήθος των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτήν. Συχνά – πλην όμως της Ελλάδας – λαμβάνονται επιπλέον κριτήρια υπόψη για τη διαμόρφωση του αλγορίθμου όπως τα χαρακτηριστικά της επιμέρους σχολικής μονάδας καθώς και του είδους των μαθητών που φοιτούν σε αυτή. Στη χώρα μας η δημόσια χρηματοδότηση της εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια βαθμίδα υλοποιείται μέσα από τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας, το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και τα ποσά των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η χρηματοδότηση γίνεται μέσω χρηματοδότησης εισροών, διαδικασίας και εκροών. Οι δαπάνες για την εκπαίδευση διαφοροποιούνται σημαντικά μεταξύ των χωρών της Ε.Ε., με την Ελλάδα να βρίσκεται χαμηλά στην κατάταξη (4,1% του ΑΕΠ), αρκετά κάτω από τον μέσο όρο της Ε.Ε. (4,8 % του ΑΕΠ). Ολοκληρώνοντας την εργασία, επισημαίνεται πως η αξιοποίηση του ΕΣΠΑ ως μέσο χρηματοδότησης του εκπαιδευτικού συστήματος αναδεικνύεται ως ευεργετική. Ωστόσο, οι ανάγκες του εκπαιδευτικού μας συστήματος παραμένουν μεγάλες, θέτοντας επιτακτική την εστίαση πάνω στο ζήτημα της χρηματοδότησης, με σκοπό μια βιώσιμη, ποιοτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά και τους νέους.el
dc.format.extent80el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΠηγές χρηματοδότησης εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα, συγκριτική μελέτη με άλλες ευρωπαϊκές χώρες και διερεύνηση απορρόφησης ΕΣΠΑel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe main focus of this academic report is the concept of finance within the education sector. The importance and dynamics of education have been greatly noted in the bibliography in addition to the organizational models of the educational systems. In terms of Europe, these models vary within each country and concern the education structure, the allocation of a common core curriculum and the differentiated lower secondary education. Greece follows the educational model of a common core curriculum, like many other countries of western and southern Europe. In regards to the financing of school units in the EU, and based on statistics, it was found that a big variation occurs between member states regarding the manner of transferring resources. Even so, in most countries of the EU exists an algorithm, based on which the resources to be transferred to a school unit are calculated. The algorithm is based on the student number attending the unit, or/and the number of teaching staff serving in it. Often – excluding Greece – additional criteria are taken into consideration to configure the algorithm such as the characteristics of the school unit along with the type of students who attend it. In our country public funding of the primary and secondary education levels is implemented through the regular budget of the Ministry of Education, the Public Investment program and the amounts of the Central Autonomous Resources of Local Government Organizations. In higher education, funding is done through input, process and output financing. Education expenses, differ significantly amongst EU countries, with Greece having a low ranking (4.1% of GDP), which is well below the EU average (4.8 % of GDP). Concluding this report, it is pointed out that the utilization of the NSRF as a means of financing the education system emerges beneficial. However, the needs of our education system remain great, making it imperative to focus on the question of financing, with the aim of a sustainable, quality education for all children and young people.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΕκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΟργανωτικά μοντέλαel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικά μοντέλαel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικά συστήματαel
dc.subject.keywordΜέθοδοι χρηματοδότησηςel
dc.subject.keywordΠηγές δημόσιας χρηματοδότησηςel
dc.subject.keywordΕΣΠΑel
dc.date.defense2024-02-23


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»