Φήμη του αναδόχου στις δημόσιες εγγραφές και η υποτιμολόγηση των μετοχών
Master Thesis
Author
Φράγκος, Μάριος
Date
2007-07-09View/ Open
Subject
Διατριβές ; Going public (Securities) ; Stock quotationsAbstract
Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει εάν υπάρχει στατιστικά
σημαντική σχέση μεταξύ της φήμης του αναδόχου και της αρχικής απόδοσης της
μετοχής της νεοεισαχθείσας στο Χρηματιστήριο Αθηνών εταιρείας. Ως απόδοση
νοείται η ποσοστιαία μεταβολή της τιμής της μετοχής μεταξύ τιμής διάθεσης και της
τιμής κλεισίματος κατά την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσής της στο Χρηματιστήριο
Αθηνών. Μία διαπίστωση όπως η παραπάνω ενδεχομένως θα μας επέτρεπε να
συμπεράνουμε, βάσει των συμπερασμάτων της διεθνούς βιβλιογραφίας, ότι όταν
πραγματοποιούνται αναδοχές από δημοφιλείς αναδόχους δεν θα πρέπει να περιμένουμε μεγάλες αποδόσεις την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης της μετοχής στο
Χρηματιστήριο Αθηνών καθώς σε αυτή την περίπτωση ο δημοφιλής ανάδοχος έχει
τιμολογήσει δίκαια την μετοχή (δεν την έχει υποτιμολογήσει). Αντίθετα, οι αναδοχές
που πραγματοποιούνται από λιγότερο δημοφιλείς αναδόχους ακολουθούνται από μεγαλύτερες αρχικές αποδόσεις της τιμής της μετοχής την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσής της στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Για την εξαγωγή συμπερασμάτων χρησιμοποιήθηκαν δύο δείγματα παρατηρήσεων για την περίοδο από το 1989 έως το 2005. Το πρώτο περιελάμβανε 92 εισαγωγές εταιρειών που πραγματοποίησαν την αρχική δημόσια εγγραφή τους την περίοδο από το 1989 έως και το 1999 και το δεύτερο 74 εταιρείες που πραγματοποίησαν την αρχική δημόσια εγγραφή τους από το 2000-2005.