Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αλυσίδα εφοδιασμού ταχέως κινούμενων καταναλωτικών αγαθών. Έρευνα καταναλωτικής συμπεριφοράς κατά την περίοδο της πανδημίας κορωνοϊού

dc.contributor.advisorΜοσχούρης, Σωκράτης
dc.contributor.authorΔραβίλλα, Φωτεινή
dc.date.accessioned2024-02-13T08:40:59Z
dc.date.available2024-02-13T08:40:59Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16173
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3595
dc.description.abstractΤα ταχέως κινούμενα καταναλωτικά αγαθά, εξαιτίας του χαμηλού κόστους και της μικρής διάρκειας ζωής τους, καταγράφουν υψηλές τιμές ζήτησης από τους καταναλωτές. Τα προϊόντα αυτά πωλούνται σε μεγάλο όγκο και με χαμηλό περιθώριο κέρδους, μετατρέποντας τον κλάδο των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών μια ειδική κατηγορία προϊόντων. Οι κυριότερες συνιστώσες της δομής και της λειτουργίας εφοδιαστικών αλυσίδων ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών είναι οι υποδομές (εγκαταστάσεις), οι μεταφορές, τα αποθέματα και η ροή πληροφοριών. Η πανδημική κρίση του κορωνοϊού επέστησε τη προσοχή στην ικανότητα και την ευθραυστότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών για την εξυπηρέτηση και κάλυψη των καταναλωτικών αναγκών, με τις διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις μεταβολές στην καταναλωτική συμπεριφορά να υποδηλώνουν την ανάγκη για μια νέα επικέντρωση σε όλες τις διαδικασίες που εμπλέκονται στην παραγωγή και την διανομή αγαθών στους τελικούς καταναλωτές. Η πανδημία έφερε στο προσκήνιο την εφοδιαστική αλυσίδα τροφίμων και ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, καθώς όλοι οι εμπλεκόμενοι τομείς δραστηριοποίησης στην αγορά των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών επηρεάστηκαν σημαντικά. Η ανασφάλεια των καταναλωτών κατά την επίσκεψή τους σε φυσικά καταστήματα και η θέλησή τους για μείωση της συχνότητας επισκέψεων στους προαναφερόμενους χώρους οδήγησαν σε αύξηση των διαδικτυακών αγορών τροφίμων, καθώς και σε αύξηση των εναλλακτικών τρόπων παραλαβής τους, όπως η παραλαβή στο σπίτι, η μέθοδος click away και η μέθοδος drive through. Επιπρόσθετα, αυξήθηκαν οι τηλεφωνικές παραγγελίες, κυρίως από ανθρώπους τρίτης ηλικίας και από άτομα που δεν ήταν εξοικειωμένα με την τεχνολογία. Μετά την ολοκλήρωση της θεωρητικής προσέγγισης και ανάλυσης της διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας, των Logistics και της αγοράς των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών στην παρούσα εργασία, εκπονήθηκε έρευνα σε μέγεθος δείγματος n = 816 συμμετεχόντων - καταναλωτών για τη διερεύνηση της καταναλωτικής τους στάσης για ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά και τον τρόπο που τα χαρακτηριστικά τους επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις και τη στάση των καταναλωτών.el
dc.format.extent101el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΑλυσίδα εφοδιασμού ταχέως κινούμενων καταναλωτικών αγαθών. Έρευνα καταναλωτικής συμπεριφοράς κατά την περίοδο της πανδημίας κορωνοϊούel
dc.title.alternativeSupply chain of fast moving consumer goods. Consumer behavior research during the coronavirus pandemicel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Tμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Tεχνολογίαςel
dc.description.abstractENFast-moving consumer goods, due to their low cost and short shelf life, command high consumer demand prices. These products are sold in high volume and at a low profit margin, making the fast-moving consumer goods industry a special product category. The main components of the structure and operation of FMCG supply chains are infrastructure (facilities), transportation, inventory and information flow. The coronavirus pandemic crisis has drawn attention to the ability and fragility of the FMCG supply chain to serve and meet consumer needs, with supply chain disruptions and changes in consumer behavior suggesting the need for a new focus across all processes involved in the production and distribution of goods to final consumers. The pandemic brought the food and fast-moving consumer goods supply chain to the fore, as all sectors involved in the fast-moving consumer goods market were significantly affected. Consumers' insecurity when visiting brick-and-mortar stores and their desire to reduce the frequency of visits to the above-mentioned places have led to an increase in online food shopping, as well as an increase in alternative ways of receiving it, such as home delivery, click method away and the drive through method. In addition, phone ordering increased, especially by seniors and people who were not familiar with technology. After completing the theoretical approach and analysis of supply chain management, Logistics and the FMCG market in this paper, a survey was prepared with a sample size of n = 816 participants - consumers to investigate their consumer attitude towards FMCG and the way their characteristics influence consumer purchasing decisions and attitudes.el
dc.contributor.masterΒιομηχανική Διοίκηση και Τεχνολογίαel
dc.subject.keywordΑλυσίδα εφοδιασμούel
dc.subject.keywordLogisticsel
dc.subject.keywordΤαχυκίνητα καταναλωτικά αγαθάel
dc.subject.keywordΚαταναλωτική συμπεριφοράel
dc.subject.keywordΠανδημίαel
dc.date.defense2023-11-06


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»