Δημιουργία οδηγού διδασκαλίας για την έκφραση - έκθεση Β' λυκείου στα πλαίσια της Θεωρίας της Εμπλαισιωμένης ή Εγκαθιδρυμένης Μάθησης (Situated Learning) με αξιοποίηση τεχνολογίας
Master Thesis
Συγγραφέας
Αρέτου, Γεωργία
Ημερομηνία
2007-07-05Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διατριβές ; Εκπαίδευση, Δευτεροβάθμια -- Διδασκαλία ; Εκπαίδευση -- Έρευνα ; Εκπαιδευτική τεχνολογίαΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο τη «Δημιουργία οδηγού διδασκαλίας για την Έκφραση - Έκθεση Β’ Λυκείου στα πλαίσια της θεωρίας της Εμπλαισιωμένης ή Εγκαθιδρυμένης Μάθησης (Situated Learning) με αξιοποίηση τεχνολογίας» ο οποίος θα απευθύνεται στους καθηγητές φιλολογίας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που διδάσκουν το συγκεκριμένο μάθημα κυρίως, αλλά και άλλα γνωστικά αντικείμενα. Αφορμή για τη δημιουργία του οδηγού διδασκαλίας αποτέλεσε το γεγονός ότι έχουμε εντοπίσει ορισμένα προβλήματα, που αφορούν όχι μόνο στη διδασκαλία του μαθήματος της Έκφρασης-Έκθεσης Β’ Ενιαίου Λυκείου, αλλά και γενικότερα της γλωσσικής διδασκαλίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τα οποία μπορούν να αντιμετωπιστούν με αξιοποίηση της τεχνολογίας. Επίσης, το μάθημα της Έκθεσης προσφέρεται πολύ για δημιουργία δραστηριοτήτων και εκπαιδευτικών σεναρίων που επιτρέπουν τη βιωματική μάθηση και την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, γεγονός που αναμένεται να κάνει τη διδασκαλία του εν λόγω μαθήματος πιο ενδιαφέρουσα και ελκυστική. Εκτός από αυτά, ο οδηγός διδασκαλίας συνοδεύεται από επιπρόσθετο υπερμεσικό υλικό, το οποίο εμπλουτίζει και συμπληρώνει το σχολικό εγχειρίδιο και θεωρείται απαραίτητο βοήθημα για τον καθηγητή στην πραγματοποίηση της διδασκαλίας. Τέλος, για τη διερεύνηση και την αποτίμηση της αποτελεσματικότητας του «οδηγού διδασκαλίας» με τις προτεινόμενες δραστηριότητες και εκπαιδευτικά σενάρια στην εκπαιδευτική πράξη διεξήχθη ποιοτική έρευνα, η οποία στηρίχθηκε σε συνεντεύξεις με καθηγητές/τριες φιλολογίας που διδάσκουν το μάθημα της Έκφρασης - Έκθεσης. Η έρευνα εστιάστηκε στο να δείξει πόσο ο «οδηγός διδασκαλίας» πληροί συγκεκριμένα ποιοτικά κριτήρια και συμβάλλει αποτελεσματικά στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, προκειμένου η εκπαιδευτική διαδικασία και η διδασκαλία του μαθήματος «Έκφραση - Έκθεση» να βελτιωθεί ουσιαστικά.