Διοίκηση προσωπικού : σχεδιασμός εργασίας - αξιολόγηση
Human resource management : job design-assessment
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Σχεδιασμός εργασίας ; Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού ; Ηγεσία ; Έλεγχος ; ΑξιολόγησηΠερίληψη
H διπλωματική αυτή δίνει έμφαση στο ρόλο των προϊσταμένων στη διοίκηση, το σχεδιασμό της εργασίας, την ηγεσία, την αξιολόγηση, τον έλεγχο και το πως αυτά συνδράμουν στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και την αύξηση της απόδοσης αυτών. Η ανάλυση γίνεται με τη χρήση, αφενός, της μεθόδου της κριτικής βιβλιογραφικής ανασκόπησης σε σχέση με το ρόλο της διοίκησης / ηγεσίας σε κάθε μια από αυτές τις λειτουργίες του μάνατζμεντ, και της μεθοδολογίας της ποσοτικής έρευνας με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου για τη διερεύνηση των απόψεων ενός δείγματος ν=119 εργαζόμενων σε ιδιωτικούς οργανισμούς στην Ελλάδα επί των ανωτέρω ζητημάτων. Η έρευνα έδειξε πως, η ορθή και πλήρης εκπαίδευση του προϊστάμενου διαδραματίζει κομβικό ρόλο στο πως εκλαμβάνουν οι εργαζόμενοι το ρόλο του. Επίσης, κατέδειξε τη σημασία της εκπαίδευσης και των εργαζόμενων στα καθήκοντά τους και την ύπαρξη ανοχής στα λάθη, ιδίως σε σχέση με το πόσο αυτοί αποδέχονται τον έλεγχο και την αξιολόγηση. Επίσης, έδειξε πως οι προϊστάμενοι εστιάζουν εξίσου στα αποτελέσματα, τον πελάτη και το ανθρώπινο δυναμικό, κάτι πολύ σημαντικό για την επίτευξη των στόχων τους. Παράλληλα, αποδείχθηκε η σημασία των χρηματικών αλλά και των μη κινήτρων στην απόδοση των εργαζόμενων ενώ διαπιστώθηκε πως οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν με ουδέτερη διάθεση την αξιολόγηση και με μερική αυτοπεποίθηση.