Επιμόρφωση εκπαιδευτικών : στάσεις και αντιλήψεις σχετικά με τη δια βίου μάθηση των εκπαιδευτικών
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών ; Δια βίου μάθηση ; ΕκπαιδευτικοίΠερίληψη
Η παρούσα ερευνητική εργασία έχει ως στόχο να εξετάσει τις στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την επιμόρφωση τους, που έχει χαρακτήρα δια βίου μάθησης. Αρχικά, γίνεται βιβλιογραφική ανασκόπηση και παρατίθενται ο ορισμός της δια βίου μάθησης, της επιμόρφωσης, μορφές της επιμόρφωσης και
οι λόγοι που την καθιστούν αναγκαία για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της ποσοτικής έρευνας, που διενεργήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου 24 ερωτήσεων. Το δείγμα αποτελούσαν 108 εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η επεξεργασία των αποτελεσμάτων του ερωτηματολογίου έγινε με τη χρήση του IBM SPSS Statistics. Από τα αποτελέσματα φαίνεται ότι η επιμόρφωση που έχουν παρακολουθήσει τους έχει βοηθήσει κυρίως στην προσωπική και επιστημονική τους κατάρτιση, αλλά θεωρούν ότι όσον αφορά τη συμβολή της στην επαγγελματική τους ανάπτυξη είναι κάτω του μετρίου. Επίσης, η έρευνα έδειξε ότι οι θεματικές που τους απασχολούν περισσότερο αφορούν αφενός την εμβάθυνση στο επιστημονικό τους αντικείμενο και αφετέρου τη βελτίωση της διδακτικής και παιδαγωγικής τους ικανότητας. Αν και το θέμα της επιμόρφωσης αποτελεί σημαντικό κίνητρο, το υψηλό κόστος και η έλλειψη χρόνου αποτελούν εμπόδιο συμμετοχής σε κάποιο επιμορφωτικό πρόγραμμα. Γενικά, φαίνεται ότι προτιμούν, οι επιμορφώσεις να γίνονται κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, αλλά να είναι σύντομης διάρκεια (2-3 μηνών) και κατά κύριο λόγο να πραγματοποιούνται εξ αποστάσεως.