dc.contributor.advisor | Βέργαδος, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Κουλουρίδης, Δημήτριος | |
dc.date.accessioned | 2023-10-23T05:08:58Z | |
dc.date.available | 2023-10-23T05:08:58Z | |
dc.date.issued | 2023-07 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15818 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3240 | |
dc.description.abstract | Καθώς τα πάντα γύρω μας σε όλους τους τομείς συμπαρασύρονται αναπόφευκτα από τους νόμους της εξέλιξης και της προόδου, έτσι και ο τομέας του ψηφιακού πολιτισμού και πολιτισμικής τεχνολογίας δεν θα μείνει ανεπηρέαστος. Βλέπουμε ήδη ότι με την αλματώδη τεχνολογική εξέλιξη τόσο των υποδομών και δικτύων αλλά και των εν γένει συσκευών, συντελείται τεράστια αλλαγή στην δημιουργία και αναβάθμιση των πολιτισμικών εφαρμογών.
Οι τεχνολογίες εικονικής (VR), επαυξημένης (AR) και μεικτής πραγματικότητας (MR), ή όπως πλέον ορίζονται στο σύνολό τους αυτές οι τεχνολογίες ως εκτεταμένη πραγματικότητα (XR), συνθέτουν ένα νέο πεδίο δράσης με άπειρες δυνατότητες χρήσης, που πριν ούτε που θα τις σκεφτόμασταν. Παρατηρούμε ότι από χρόνο σε χρόνο, συντελούνται αλλαγές και αναβαθμίσεις σε προγράμματα και τεχνολογίες, προχωρώντας ταχέως σε νέα μονοπάτια τεχνολογικής δημιουργίας. Έχουμε εισέλθει πλέον στην μετα-εποχή (meta) όπου ο ψηφιακός κόσμος γίνεται η προέκταση του πραγματικού κόσμου, δημιουργώντας το μετα-σύμπαν (metaverse). Στον κόσμο του μετα-σύμπαντος με την παράλληλη εκμετάλλευση των τεχνολογιών που το συνθέτουν, η εξέλιξη και οι δυνατότητες που έχει και θα έχει ο τομέας του ψηφιακού πολιτισμού πολλαπλασιάζονται εκθετικά. Δίνονται νέες διαστάσεις που πλέον συμπεριλαμβάνουν τον ίδιο τον άνθρωπο-χρήστη με την συμμετοχή των αισθήσεών του στις πολιτισμικές εφαρμογές.
Στα πλαίσια της εργασίας, έγινε μια προσπάθεια δημιουργίας ενός ψηφιακού τρισδιάστατου χάρτη για την πόλη του Πειραιά σε εικονικό περιβάλλον, με τα γνωστότερα τοπόσημα σε τρισδιάστατη μορφή. Τα τοπόσημα μετατράπηκαν μέσω της μεθόδου της φωτογραμμετρίας σε τρισδιάστατη μορφή και τοποθετήθηκαν στον χάρτη. Σκοπός της δημιουργίας του χάρτη, είναι να αποτελέσει το έναυσμα για την πολιτιστική ανάδειξη του Πειραιά, η δημιουργία μιας πολιτιστικής διαδρομής αλλά και η χρήση του σαν εκπαιδευτικό εργαλείο για περαιτέρω χρήσεις με την βελτίωση και προσθήκη και άλλων λειτουργιών. | el |
dc.format.extent | 116 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Υλοποίηση τρισδιάστατου εικονικού χάρτη με τα τοπόσημα του Πειραιά | el |
dc.title.alternative | 3d virtual map with the landmarks of Piraeus | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | As everything around us in all fields is inevitably dragged along by the laws of evolution and progress, so the field of digital culture and cultural technology will not remain unaffected. We’re already seeing that with the rapid technological development of both infrastructures and networks as well as devices in general, a huge change is taking place in the creation and upgrading of cultural applications.
Virtual (VR), augmented (AR) and mixed reality (MR) technologies, or as these technologies are now collectively defined as extended reality (XR), constitute a new field of action with infinite possibilities of use, which before we couldn’t even think about them. We’re noticing that from time to time, changes and upgrades are made to softwares and technologies which rapidly advancing on new paths of technological creation. We have now entered the meta-era where the digital world becomes an extension of the real world, creating the metaverse. In the world of the metaverse, with the parallel exploitation of the technologies that compose it, the development and the possibilities that the field of digital culture has and will have multiply exponentially. New dimensions are given that now include the human-user himself with the participation of his senses in the cultural applications.
As part of this assignment, an attempt was made to create a digital 3D map for the city of Piraeus in a virtual environment, with the most-known landmarks in 3D format. The landmarks were converted through photogrammetry method into 3D and placed on the map. The purpose of creating the map is to be the trigger for the cultural promotion of Piraeus, the creation of a cultural route but also its use as an educational tool for further uses with the improvement and addition of other functions. | el |
dc.contributor.master | Ψηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πόλεις, IoT και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίες | el |
dc.subject.keyword | Τρισδιάστατος χάρτης Πειραιά | el |
dc.subject.keyword | Εικονικός χάρτης Πειραιά | el |
dc.subject.keyword | 3d virtual map of Piraeus | el |
dc.subject.keyword | Unity | el |
dc.subject.keyword | Photogrammetry | el |
dc.subject.keyword | Τοπόσημα Πειραιά | el |
dc.date.defense | 2023-07-31 | |