Ηθικός αποκλεισμός, ψευδό-απολογία και στρατηγικές υπεκφυγής ευθυνών στις αναπαραστάσεις της έμφυλης βίας : γνωσιακή προεργασία για την σύσταση διδακτικής πρότασης
Λέξεις κλειδιά
Ηθικός αποκλεισμός ; Ψευδό-απολογία ; Στρατηγικές ανάταξης εικόνας ; Στρατηγικές υπεκφυγής ευθυνών ; Έμφυλη βία ; Βία εις βάρος των γυναικών ; Περιπτωσιολογική ανάλυση ; Γνωσιακή προεργασίαΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η κατανόηση του ζητήματος της έμφυλης βίας στα πλαίσια της θεωρίας του ηθικού αποκλεισμού σε σχέση με τη θεωρία της ψευδό-απολογίας και των στρατηγικών ανάταξης εικόνας και της θεωρίας των στρατηγικών υπεκφυγής ευθυνών. Στόχος είναι η πραγματοποίηση μιας γνωσιακής προεργασίας η οποία θα μπορεί να αξιοποιηθεί από τους τεχνοκράτες της παιδαγωγικής για την ανάπτυξη μιας διδακτικής πρότασης, με σκοπό την αντιμετώπιση της έμφυλης βίας.
Η γνωσιακή προεργασία αποτελεί ένα απαραίτητο βήμα, ώστε να κατανοηθεί πλήρως το πλαίσιο στο οποίο λαμβάνει χώρα η βία εις βάρος των γυναικών. Η κατανόηση της κοινωνικής πραγματικότητας και της θεωρητικής ανασυγκρότησης της είναι η αφετηρία για την αντιμετώπιση κάθε κοινωνικού ζητήματος. Στην παρούσα έρευνα πραγματοποιείται η ανάλυση των τριών θεωριών μέσω της βιβλιογραφικής επισκόπησης, ενώ με την χρήση αιτιακών σχημάτων αναπαρίσταται η σχέση που παρουσιάζουν μεταξύ τους.
Στα πλαίσιο τεσσάρων περιπτωσιολογικών αναλύσεων αναδεικνύεται η σχέση των θεωριών του ηθικού αποκλεισμού, της ψευδό-απολογίας και των στρατηγικών ανάταξης εικόνας και υπεκφυγής ευθυνών, επιβεβαιώνοντας την ισχύ των φαινομένων στα πλαίσια της έμφυλης βίας. Ο συνδυασμός θεωρητικής και εμπειρικής επεξεργασίας δείχνει τον δρόμο για την ανάπτυξη μιας παιδαγωγικής μεθόδου, προκειμένου να επιτευχθεί η σταδιακή αντιμετώπιση της βίας εις βάρος των γυναικών.