Ανάθεση δραστηριοτήτων σε εξωτερικούς φορείς - Μελέτη περίπτωσης σε εταιρία λιανικού εμπορίου
Outsourcing - Case study in a retailing firm
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Outsourcing ; Εξωτερική ανάθεση ; Αγορά ή ιδιοκατασκευή ; Make or buy decisionsΠερίληψη
Αδιαμφισβήτητα ένα από τα διλήμματα που ταλανίζει τα στελέχη των επιχειρήσεων τα τελευταία χρόνια είναι αυτό της απόφασης για αγορά ή ιδιοκατασκευή, γνωστό και ως make or buy decisions. Το δίλημμα αυτό γίνεται ακόμα πιο δύσκολο όσο ο ανταγωνισμός στο νέο οικονομικό περιβάλλον αυξάνεται συνεχώς, ως απόρροια των διαρκών τεχνολογικών εξελίξεων και της παγκοσμιοποίησης.
Ανώτατα στελέχη σε επίπεδο λήψης αποφάσεων, καλούνται να εξετάσουν μέσα από πληθώρα πληροφοριών και προτάσεων ποια θα είναι η σωστή απόφαση για το ζήτημα αυτό, απόφαση η οποία μπορεί να εκτοξεύσει την συνολική εικόνα του οργανισμού, μπορεί όμως να έχει και το αντίθετο αποτέλεσμα. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να προσεγγίσει και να εξετάσει την έρευνα που θα πρέπει να πραγματοποιούν οι επιχειρήσεις ως προς την απόφαση για εξωτερική ανάθεση αλλά και το ποιοι είναι οι κρίσιμοι παράγοντες που θα καθορίσουν την απόφαση αυτή.
Πέραν όμως των διλημμάτων make or buy, υπάρχουν περιπτώσεις όπου η «υβριδική» επιλογή και των δυο (make and buy), κρίνεται η πιο συμφέρουσα. Στο τέλος της εργασίας ακολουθεί μελέτη περίπτωσης από εταιρία λιανικού εμπορίου, η οποία εφαρμόζει αυτή την πιο σπάνια τακτική της συνδυαστικής αγοράς και ιδιοκατασκευής. (make and buy)