Η balanced scorecard και η εφαρμογή της στην επιχειρησιακή στρατηγική. Θεωρητική προσέγγιση και πρακτική εφαρμογή ως εργαλείο αξιολόγησης στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.)
The balanced scorecard and its application in business strategy. Theoretical approach and practical application as an evaluation tool in higher education institutions
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Balanced scorecard ; Επιχειρησιακή στρατηγική ; Εργαλείο αξιολόγησης ; Ανώτατα Εκπαιδευτικά ΙδρύματαΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας είναι η παρουσίαση του
μοντέλου του Πίνακα Ισορροπημένης Στοχοθεσίας (ΠΙΣ) (Balanced
Scorecard) μέσα από το αρχικό μοντέλο των Kaplan & Norton (1992).
Αρχικά πολλές μελέτες έχουν διεξαχθεί για τη διερεύνηση της
αποτελεσματικότητας του ΠΙΣ σε οργανισμούς και επιχειρήσεις.
Παρατηρείται ότι πολλοί οργανισμοί υιοθετούν διαφορετικές προοπτικές
κατάλληλες για τις λειτουργίες τους σύμφωνα με το όραμα, την
αποστολή και τα στρατηγικά τους θέματα.
Ωστόσο αρκετοί ερευνητές έχουν επισημάνει τη σημασία του ΠΙΣ για τα
ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εντούτοις, προηγούμενες μελέτες
δεν έχουν καθορίσει ποιες προοπτικές είναι πιο σχετικές για τα δημόσια
ΑΕΙ, τα οποία δεν είναι κερδοσκοπικά από τη φύση τους. Τα Ανώτατα
Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) εμπλέκονται σε διαδικασίες ρουτίνας
παροχής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε κολέγια, πανεπιστήμια και
ιδρύματα, συμπεριλαμβανομένων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών
προγραμμάτων, επαγγελματικής και εκπαιδευτικής κατάρτισης.
Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να εντοπίσει και να επισημάνει
την πραγματική ουσία και σημασία της Μεθοδολογίας του Balanced
Scorecard (ΠΙΣ) στην λειτουργία της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και
συγκεκριμένα στην παρακολούθηση της απόδοσής της και τη δυνατότητα
προσαρμογής στις αναδυόμενες προκλήσεις που προκύπτουν ως
αποτέλεσμα της εφαρμογής βασικών στρατηγικών, με σκοπό την
επιτυχία των στόχων της.