dc.contributor.advisor | Σφακιανάκης, Μιχαήλ | |
dc.contributor.author | Μπάρκουλας, Σταύρος | |
dc.date.accessioned | 2023-07-12T05:08:51Z | |
dc.date.available | 2023-07-12T05:08:51Z | |
dc.date.issued | 2023-05-05 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15576 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2998 | |
dc.description.abstract | Η πανδημία του COVID-19 και τα επακόλουθα αντίμετρα απαιτούν από τις επιχειρήσεις
να επιταχύνουν τις προσπάθειές για ψηφιακό μετασχηματισμό με απώτερο σκοπό την
εξασφάλιση της βιωσιμότητας και της ευημερίας. Η χρήση των νέων τεχνολογιών και
ιδιαίτερα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο εργασιακό περιβάλλον έχουν κεντρίσει
το ερευνητικό ενδιαφέρον τόσο των ακαδημαϊκών όσο και των επαγγελματιών του
κλάδου της διοίκησης. Ωστόσο, υφίσταται έλλειψη συστηματικών ερευνών που
αναδεικνύουν τόσο τα θετικά όσο και τα αρνητικά αποτελέσματα της χρήσης των μέσων
κοινωνικής δικτύωσης στις συμπεριφορές των εργαζομένων στο εργασιακό περιβάλλον.
Αυτό το κενό στη βιβλιογραφία καλύπτει η παρούσα διπλωματική εργασία διεξάγοντας
συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση σε δείγμα 32 άρθρων που έχουν δημοσιευτεί
την περίοδο 2013-2023. Επίσης, διενεργήθηκε μελέτη περίπτωσης στον όμιλο
Meta(verse) που δραστηριοποιείται στην αγορά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Τα ευρήματα έδειξαν ότι η χρήση των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης συνδέεται
άμεσα ή έμμεσα με την εργασιακή απόδοση, την εργασιακή ικανοποίηση, την εργασιακή
δέσμευση και την πρόθεση αποχώρηση από την επιχείρηση. Παράλληλα, εντοπίστηκε
άμεση ή έμμεση σύνδεση με παράγοντες που αφορούν την ψυχολογία των εργαζομένων
(π.χ. ψυχική ευημερία, επαγγελματική εξουθένωση, συγκρούσεις κλπ), την
κοινωνικότητα (π.χ. κοινωνικοί δεσμοί), το οργανωσιακό περιβάλλον της επιχείρησης
(π.χ. εμπιστοσύνη, κοινό όραμα), καθώς και τη διαχείριση γνώσης (π.χ. μετάδοση
γνώσης). Τόσο τα εταιρικά (ESM) όσο και δημόσια μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν
αρνητικές ή θετικές συνέπειες στην ευημερία των εργαζομένων και των οργανισμών.
Εντούτοις, διαπιστώθηκε ότι αυτά τα ευρήματα διαφοροποιούνται ανάλογα με τον τύπο
χρήσης (π.χ. σχετική με την εργασία, κοινωνική χρήση, ψυχαγωγική χρήση κλπ), την
ένταση χρήσης, το πλαίσιο χρήσης και τις προσωπικές συνθήκες χρήσης (π.χ.
ενσυνειδητότητα).
4
Σύμφωνα με την μελέτη περίπτωσης, η Meta(verse) αποτελεί ηγέτη της αγοράς
ελέγχοντας τις τέσσερεις μεγαλύτερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης με σημαντικά
περιθώρια μελλοντικής εξέλιξης. Οι δυνατότητες που παρέχει ο όμιλος μπορούν να
αξιοποιηθούν από τις επιχειρήσεις για να βελτιώσουν την ποιότητα εργασίας των
εργαζομένων τους. Τέλος, βάσει των ευρημάτων της παρούσας διπλωματικής
προτείνονται στρατηγικές προς υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και ανώτατα στελέχη για
την αποδοτικότερη ένταξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο εργασιακό περιβάλλον. | el |
dc.format.extent | 129 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Χρήση νέων τεχνολογιών στο εργασιακό περιβάλλον εν καιρώ πανδημίας : η περίπτωση της Metaverse | el |
dc.title.alternative | Use of new technologies in the workplace during the pandemic : the case of Metaverse | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.contributor.master | MBA TQM International - Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων – Ολική Ποιότητα με διεθνή προσανατολισμό (MBA TQM Int) | el |
dc.subject.keyword | Μέσα κοινωνικής δικτύωσης | el |
dc.subject.keyword | Νέες τεχνολογίες | el |
dc.subject.keyword | Εργασιακό περιβάλλον | el |
dc.subject.keyword | Metaverse | el |
dc.subject.keyword | Ποιότητα εργασίας | el |
dc.date.defense | 2023-05-05 | |