Βιώσιμη ηγεσία και βιώσιμη ανάπτυξη στο σύγχρονο σχολείο
Sustainable leadership and sustainable development in the modern school
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Βιώσιμη ανάπτυξη ; Βιώσιμη ηγεσία ; Πολιτικές ; Εκπαιδευτικό σύστημα ; Εκπαιδευτικοί ; Βιώσιμη κοινωνία ; ΠροκλήσειςΠερίληψη
Στόχος της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει το επίπεδο της βιώσιμης ανάπτυξης και της βιώσιμης ηγεσίας εντός των σύγχρονων ελληνικών σχολικών μονάδων. Ειδικότερα, μέσω της εν λόγω έρευνας επιχειρείται η μελέτη του ρόλου των σχολικών ηγετών στην προώθηση των βιώσιμων πρακτικών, αλλά και στην επίτευξη θετικών περιβαλλοντικών, κοινωνικών και οικονομικών αποτελεσμάτων, ενώ επιδιώκεται, επίσης, να αναδειχθούν οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι σχολικοί ηγέτες στο συγκεκριμένο ζήτημα και να εντοπιστούν επιτυχημένες στρατηγικές που μπορούν να εφαρμοστούν με αποτελεσματικό τρόπο. Συγκεκριμένα, ο παραπάνω στόχος υλοποιήθηκε μέσω της ποσοτικής μεθοδολογίας, καθώς χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο του ερωτηματολογίου σε 143 εκπαιδευτικούς, που αντιπροσωπεύουν διαφορετικές ομάδες από ποικίλα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Εν κατακλείδι, τα ευρήματα αποκαλύπτουν μια μικτή εικόνα σχετικά με την υιοθέτηση των αρχών της βιωσιμότητας στην καθημερινή ζωή, με περιορισμένη ευαισθητοποίηση και κατανόηση μεταξύ του γενικού πληθυσμού, ενώ η μελέτη τονίζει την ανάγκη για ολοκληρωμένες πολιτικές και συλλογική δράση για τη δημιουργία ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος για βιώσιμες πρακτικές. Ωστόσο, η μελέτη υποδεικνύει, ακόμη, την έλλειψη έμφασης στη βιώσιμη ανάπτυξη εντός του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, γεγονός που εγείρει ανησυχίες σχετικά με την προετοιμασία των μελλοντικών γενεών αναφορικά με την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων.