dc.contributor.advisor | Τσελεκούνης, Μάρκος | |
dc.contributor.author | Μητσοπούλου, Φωτεινή | |
dc.date.accessioned | 2023-06-27T09:41:02Z | |
dc.date.available | 2023-06-27T09:41:02Z | |
dc.date.issued | 2023-06-08 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15530 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2952 | |
dc.description.abstract | Στόχος της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει το επίπεδο της βιώσιμης ανάπτυξης και της βιώσιμης ηγεσίας εντός των σύγχρονων ελληνικών σχολικών μονάδων. Ειδικότερα, μέσω της εν λόγω έρευνας επιχειρείται η μελέτη του ρόλου των σχολικών ηγετών στην προώθηση των βιώσιμων πρακτικών, αλλά και στην επίτευξη θετικών περιβαλλοντικών, κοινωνικών και οικονομικών αποτελεσμάτων, ενώ επιδιώκεται, επίσης, να αναδειχθούν οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι σχολικοί ηγέτες στο συγκεκριμένο ζήτημα και να εντοπιστούν επιτυχημένες στρατηγικές που μπορούν να εφαρμοστούν με αποτελεσματικό τρόπο. Συγκεκριμένα, ο παραπάνω στόχος υλοποιήθηκε μέσω της ποσοτικής μεθοδολογίας, καθώς χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο του ερωτηματολογίου σε 143 εκπαιδευτικούς, που αντιπροσωπεύουν διαφορετικές ομάδες από ποικίλα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Εν κατακλείδι, τα ευρήματα αποκαλύπτουν μια μικτή εικόνα σχετικά με την υιοθέτηση των αρχών της βιωσιμότητας στην καθημερινή ζωή, με περιορισμένη ευαισθητοποίηση και κατανόηση μεταξύ του γενικού πληθυσμού, ενώ η μελέτη τονίζει την ανάγκη για ολοκληρωμένες πολιτικές και συλλογική δράση για τη δημιουργία ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος για βιώσιμες πρακτικές. Ωστόσο, η μελέτη υποδεικνύει, ακόμη, την έλλειψη έμφασης στη βιώσιμη ανάπτυξη εντός του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, γεγονός που εγείρει ανησυχίες σχετικά με την προετοιμασία των μελλοντικών γενεών αναφορικά με την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων. | el |
dc.format.extent | 114 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Βιώσιμη ηγεσία και βιώσιμη ανάπτυξη στο σύγχρονο σχολείο | el |
dc.title.alternative | Sustainable leadership and sustainable development in the modern school | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The aim of this research is to explore the level of sustainable development and sustainable leadership within modern Greek schools. Specifically, the study seeks to examine the role of school leaders in promoting sustainable practices and achieving positive environmental, social, and economic outcomes. It also aims to identify the challenges faced by school leaders in this regard and to identify successful strategies that can be effectively implemented. The research utilized a quantitative methodology, employing a questionnaire administered to 143 educators representing different groups from various educational institutions. In conclusion, the findings reveal a mixed picture regarding the adoption of sustainability principles in everyday life, with limited awareness and understanding among the general population. The study emphasizes the need for integrated policies and collective action to create a favorable environment for sustainable practices. However, it also indicates a lack of emphasis on sustainable development within the Greek education system, raising concerns about the preparedness of future generations in addressing environmental challenges. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Βιώσιμη ανάπτυξη | el |
dc.subject.keyword | Βιώσιμη ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Πολιτικές | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικό σύστημα | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικοί | el |
dc.subject.keyword | Βιώσιμη κοινωνία | el |
dc.subject.keyword | Προκλήσεις | el |
dc.date.defense | 2023-06-23 | |