Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ανάπτυξη προϊόντος βασισμένη στις αρχές της κυκλικής οικονομίας

dc.contributor.advisorΚαραλέκας, Δημήτριος
dc.contributor.authorΒασιλειάδη, Αγγελική
dc.date.accessioned2023-06-06T08:24:38Z
dc.date.available2023-06-06T08:24:38Z
dc.date.issued2023-05
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15459
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2881
dc.description.abstractH εξάντληση των φυσικών πόρων αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς σε όλο τον κόσμο. Μία από τις κύριες αιτίες της φυσικής εξάντλησης είναι το γραμμικό μοντέλο παραγωγής, <<φτιάχνω, χρησιμοποιώ και πετάω>> το οποίο ορίζεται από την απόρριψη του προϊόντος στο τέλος της ζωής του. Η μετάβαση σε ένα κυκλικό μοντέλο βελτιώνει την αποδοτικότητα των πόρων, αυξάνει τη διάρκεια ζωής του προϊόντος και μειώνει τα απόβλητα. Η παρούσα διπλωματική με τίτλο «Κυκλική Οικονομία και Ανάπτυξη Προϊόντων» διερευνά τη σημασία της εφαρμογής πρακτικών κυκλικής οικονομίας στην ανάπτυξη προϊόντων και τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει, στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των βιομηχανικών δραστηριοτήτων. Η εργασία εμβαθύνει στις αρχές της κυκλικής οικονομίας, συμπεριλαμβανομένων των κινδύνων και των βέλτιστων στρατηγικών για την ανάπτυξη προϊόντων με βάση αυτές τις αρχές. Επιπλέον, εξετάζει τον ρόλο των πρώτων υλών στην κυκλική οικονομία, συμπεριλαμβανομένων των κρίσιμων υλικών και των προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα αυτό. Παράλληλα εστιάζει επίσης στη σχέση της κυκλικής οικονομίας με την ανακύκλωση, στην σχέση εταιρειών με τους προμηθευτές τους, για ένα βιώσιμο μέλλον και την εκτεταμένη ευθύνη του παραγωγού. Παρουσιάζει περιπτωσιολογικές μελέτες εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων την εταιρεία Patagonia, Interface, Philips-Healthcare, IKEA, Colgate-Palmolive και Tesla, που εφαρμόζουν στρατηγικές κυκλικής οικονομίας. Επιπρόσθετα, εξετάζεται η εφαρμογή των αρχών της κυκλικής οικονομίας στη βιομηχανία καλλυντικών, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού καλλυντικών προϊόντων με βάση τις αρχές της κυκλικής οικονομίας και ενός σχεδίου ανάπτυξης καλλυντικών προϊόντων που παρουσιάζει την πρακτική εφαρμογή των αρχών αυτών στα βήματα του σχεδιασμού. Για να εκτιμηθεί ο βαθμός στον οποίο εφαρμόζονται οι πρακτικές της κυκλικής οικονομίας στην ελληνική βιομηχανία και η ευαισθητοποίηση -εξοικείωση των καταναλωτών με το μοντέλο της, δημιουργήθηκαν δύο ερωτηματολόγια ως εργαλείο της έρευνας. Με κύρια αποτελέσματα αυτών, την μέτρια γνώση (58,8%) των καταναλωτών στο μοντέλο της Κυκλικής Οικονομίας και την αναγκαιότητα για αυτούς, η εταιρεία που παράγει το εκάστοτε προϊόν που αγοράζουν, να εφαρμόζει τις αρχές αυτές σε ποσοστό 82,4%. Από την πλευρά των εταιρειών σημειώνεται ελλιπής ενημέρωση των εργαζομένων και ως πρακτική κυκλικής οικονομίας στην ανάπτυξη προϊόντος, εφαρμόζεται σε ποσοστό 73% η επιλογή ανακυκλώσιμων συσκευασιών. Στην έρευνα συμμετείχαν 17 καταναλωτές και 10 εταιρείες.el
dc.format.extent56el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΑνάπτυξη προϊόντος βασισμένη στις αρχές της κυκλικής οικονομίαςel
dc.title.alternativeProduct development based on life cycle principlesel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Tμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Tεχνολογίαςel
dc.contributor.masterΒιομηχανική Διοίκηση και Τεχνολογίαel
dc.subject.keywordΚυκλική οικονομίαel
dc.subject.keywordΑνάπτυξη προϊόντωνel
dc.date.defense2023-05-23


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»